Márciusban még a Seat ünnepelt, hogy mi készítettük a Nürburgring Nordschleife leggyorsabb, sorozatgyártású, elsőkerékhajtású autóját, a Cupra 280-ast, és máris itt van a Renault, aki már egy ideje pedzegeti, hogy ő a bajnok. A franciák már május 15 óta tudják ezt, hiszen ekkor döntötte meg a rekordot Laurent Hurgon, a Renaultsport pilótája. Aztán meg minden bizonnyal ment még néhány kört a fényképek kedvéért, amelyeken piros felnikkel látjuk az autót, míg a videón fekete kerekeket látunk.

Egyébként nem a korábban bejelentett Mégane RS 275 Trophy a csúcstartó, hanem az annak tovább fokozott R változata, amiből mindössze 250 példányt fognak készíteni. Erről azt érdemes tudni, hogy szó szerint fapados; se klíma, se rádió nincs a fedélzeten, az egyedüli érdemi extrafelszerelés, hogy a három pontos automata biztonsági övek mellé hatpontos versenyöveket is lehet kérni – ami a hátsó ülés helyén található bukókerethez csatlakozik.

A Renault Mégane RS 275 Trophy R esetén lítium-ion akkumulátor (-16 kg), acél-alumínium fékek (-3 kg) csökkentik tovább a tömeget, a matricadekor minden esetben piros színű, a 19 colos Speedline felnik feketék vagy pirosak lehetnek. A 7 perc 54,36 másodperces köridőt egyébként teljesen utcai autóval futották meg. Igazából csak egy kérdés maradt megválaszolatlan, meddig marad érvényben ez a körrekord, hiszen a Honda is hamarosan bejelenti az új Civic Type R-t, amellyel szintén erre a kitüntető címre hajtanak.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!