New York után London: Nissan taxi

2012. augusztus 7. (kedd)

Újabb speciális taxit készített a Nissan az NV200 alapján. Most a brit fővárosnak.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Miután New Yorkban eredményesen megnyerte az új taxik számára kiírt tendert (bár lehet, hogy semmi nem lesz a dologból...), a Nissan most egy másik, jelentős piac számára készített speciális bérkocsit: Londonnak. Ahogy az Egyesült Államok esetén, most is igen komoly módosításokat végeztek a konstrukción annak érdekében, hogy az NV200-as megfeleljen a szigorú brit előírásoknak.

A cikk a hirdetés után folytatódik

Amíg a Yellow Cab-nél nyújtott karosszériát, új motort-váltót és a töréstesztek után áthelyezett benzintankot is kapott az autó, addig a Black Cab-nél az új első felfüggesztés jelenti a legnagyobb újdonságot. Londonban ugyanis nincs kivétel az alól a szabály alól, hogy a taxinak 7,6 méter átmérőjű körön meg kell tudnia fordulni. Ez az első, MacPherson rugóstagos első felfüggesztés komoly átépítését jelentette, a nyomtáv 20 centivel lett szélesebb a szériaváltozatnál, és nem csak az extra hossz miatt kellettek az új féltengelyek, hanem azért is, mert extrém módon el lehet fordítani az első kerekeket.

Amerikai rokonához hasonlóan kétoldali tolóajtó teszi lehetővé az utastér megközelítését, ahol hatalmas méretű üvegtető teszi lehetővé  fizető vendégeknek a látnivalók megcsodálását. De az is lehet, hogy ezzel próbálják kárpótolni a raktér végén ülő embereket a kis méretű oldalsó ablakok miatt. A hátsó ajtó mögött a kerekesszékes megközelítést lehetővé tevő rámpa található, ennek használata esetén előre lehet tolni az üléspadot.

A Nissan NV200 London Taxi motorterében az 1,5 literes dízelmotor dolgozik, 90 vagy 110 lóerős teljesítményt lehet választani, és kezdetben – 1 év múlva indul a forgalmazás – csak kézi kapcsolású váltóval (5 vagy 6 fokozat) lesz elérhető az autó. Mindez a jelenlegi taxiknál jelentősen alacsonyabb üzemeltetési költségeket jelent, a becslések szerint évi 1000 fontot lehet majd a gázolajon megspórolni, arról nem is beszélve, hogy a beszerzési ár is lényegesen alacsonyabb lesz majd a többi, a londoni követelményeket teljesítő taxinál. A részecskeszűrő miatt jelentősen javulhat a brit főváros levegőminősége, a 22 000 úton lévő taxi ma London részecskeszennyezésének ötödéért felelős. Automatikus váltóval szerelt NV200 London Taxit is fejlesztenek, és akkumulátoros-elektromos hajtás megvalósítását is tesztelni fogják.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
New York után London: Nissan taxi

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

zápor
23 °C
10 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?