Tavaly volt a G-osztály legjobb éve, annak ellenére, hogy nemrég leálltak a vászontetőt változat készítésével, tehát csak három- és ötajtós kombiként kapható (és vannak még a munkavégzésre szánt dobozos és pickup változatok). Leginkább az újgazdagok kedvelik a típust, az eladások több mint 85 százaléka az AMG változat, és ez utóbbi tény az, ami miatt a Mercedes radikális átalakításba kezd.

Arról van szó, hogy jelenlegi állapotában már a határon van a felfüggesztés tudása, az eredetileg terepjárásra kitalált konstrukciót nem több mint 500 lóerős sportkocsinak szánták. Alapvetően marad az alvázas felépítés, és a hátsó merev tengely is, de előre már egy teljesen új, többlengőkaros felfüggesztést készítenek, de a legnagyobb változás az lesz, hogy az alapvetően változatlanul hagyott karosszériát kiszélesítik vagy tíz centivel, és ezen felül a kerékjáratok szélesítésével is nyernek még ugyanennyit.

A húsz centivel szélesebb nyomtávval már sokkal biztonságosabb lesz a vezethetőség, az utastér is tágasabb lesz. Nagyszilárdságú acél és alumínium használatával több száz kg-ot faragnak le a saját tömegből, és a márka összes aktív biztonsági segéde is ott lesz majd a fedélzeten, amikor 2017-ben leleplezik majd az újdonságot. Addigra már az új fejlesztésű, soros 6 hengeres benzin (360 LE) és dízel (300 LE) motorok is elérhetőek lesznek majd a V8-as biturbó mellett, bár nem valószínű, hogy sokat változik majd a modellmix. Az arab olajmilliádosokat nem érdekli majd holmi alapváltozat…

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!