A Seat jövőbeli formavilágának a részleteit viseli magán a Tarraco nevű középkategóriás szabadidő-autó; azért nem az egészet, mert az utastér-ajtókat változtatások nélkül veszik át a Tiguan Allspace típusról, csak az A oszlop előtti és a C oszlop mögötti karosszériánál kaptak szabad kezet a formatervezők.

No meg az utastérnél, ahol sikerült egy szellős hatású műszerfalat alkotni úgy, hogy a meglévő elemekből építkeztek, épp csak a mögöttes részt cserélték le. Öt vagy hétüléses belsővel is elérhető lesz az újdonság, amelyet egyébként Wolfsburgban gyártanak majd az év végétől, az első példányok pedig 2019 elején kerülnek a vásárlókhoz.

Mivel mégiscsak egy márka csúcsmodelljéről van szó, a teljesítményskála 150 lóerőnél kezdődik (1,5 literes TSI és 2,0 literes TDI) és egyelőre 190 lóerőig tart (2,0 literes TSI és 2,0 literes TDI). A gyengébb benzinest elsőkerékhajtással adják, a gyengébb dízelnél extra az összkerékhajtás, az erősebbeknél széria az összkerékhajtás – utóbbihoz minden esetben hétfokozatú DSG váltót is adnak. Alternatív hajtások is elérhetőek lesznek majd a Tarraco-hoz, de nem mentek bele a részletekbe.