A TDI-botrány kapcsán derült arra fény, hogy a Volkswagen 2006-2018 között világszerte 6700 olyan autót értékesített, amelyek feleltek meg a szériaállapotnak. Általános gyakorlat, hogy a kiállításokra, egyéb rendezvényekre szánt előszériás autókat nagy kedvezménnyel értékesítik a gyártók, azonban a Volkswagennél az érintett autóknál nem végezték el az előszériás autók átépítését sorozatgyártásúvá.
Nem részletezték, milyen hibákról van szó, de az olyan apróságoktól kezdve, mint az eltérő utastér-megvilágítás, egészen addig terjedhet az eltérés, hogy nem a végleges – biztonságosnak ígért – fékrendszer van az autóban, hanem egy korábbi verziószámú ABS vagy ESP. Érintett autók tulajdonosai arról is beszámoltak, hogy a kelleténél több extrafelszerelés van a fedélzeten, vagy hogy teljesen fényezett a motortér. Különböző modellek érintettek, a tulajdonosokat közvetlenül levélben kereste meg a Volkswagen, illetve egy telefonos segélyvonalat is indított. Az apróbb hibákat kijavítva az érintett autókat használtautóként értékesítik, de olyanok is lesznek, amelyeket bezúznak.