A következő generációs csúcsmodelljeit tanulmányozza a Peugeot a Párizsi Autószalonon, az Exalt nevű limuzin-tanulmányt átfényezték a hazai pálya kedvéért, és bemutatják a lehetséges SUV-csúcsmodell előzetesét is. A Quartz megvalósulására még éveket kell várni, de attól még elég erős kezdés.

A karosszéria hossza 4,5 méter, a szélesség 2,06 méter – ránézésre kisebbnek tűnik egyfelől a vonalvezetés, másrészt az óriási, 23 colos felnik miatt. Ezenkívül egy méretadatot árultak el a franciák, a hasmagasság 30-35 centi – pontos adat nincs, hiszen a navigáció térképadatbázisa és a fedélzeten lévő kamerák képének számítógépes elemzése alapján automatikusan változtatja hasmagasságát a kocsi a légrugózásnak köszönhetően annak függvényében, hogy aszfalton vagy épp földúton halad.

A gyári megfogalmazás szerint ultra-atletikus vonalvezetésű karosszéria alatt egyébként ugyanaz az EMP2-es padlólemez rejtőzik, ami mondjuk a Peugeot 308-as vagy a Citroën C4 Picasso alatt is szolgál. Azonban a Quartz még véletlenül se hétköznapi autó, erről pedig a PSA konszern legújabb HYbrid hajtása gondoskodik. Elöl a Peugeot sport mérnökei által készített, 270 lóerő teljesítményű 1,6 literes benzines turbómotor és 115 lóerős csúcsteljesítményű elektromotor hajt hatfokozatú, automatikus váltón keresztül, a hátsó tengelyen egy 115 lóerős csúcsteljesítményű elektromotor dolgozik. A rendszerteljesítmény 500 lóerő, az összkerékhajtás virtuális. Rögtön kábeles a hibrid hajtás, a lítium-ion akkumulátor 50 km megtételére elegendő elektromos energiát tud tárolni.

Ennél a meglehetősen bonyolult hibrid hajtásnál sokkal előbb kerülhet utcai autóba a tanulmány másik nagy újdonsága, a számítógéppel szőtt kárpit. Ennek a megoldásnak a lényege, hogy a gépből kijövő panelt nem kell tovább megmunkálni (például levágni egyes felesleges részeket), azt rögtön be lehet építeni. Nem valószínű, hogy a középkonzol bazalt kapcsolóival egyhamar találkozunk majd egy széria-Peugeotban – előbb lesz a márkaszervizekben a hibrid hajtás miatt szükséges erősáramú szerelő, mint hidegburkoló. A Peugeot Quartz egyhamar nem kerül sorozatgyártásba, de jól jelzi az EMP2-es padlólemezben rejlő lehetőségeket.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!