Amikor a Spectre című Bond-mozi producerei az Aston Martinhoz mentek az első megbeszélésükre, Sam Holgate formatervező irodájában meglátták az új Vantage első vázlatát, és rögtön döntöttek: azt az autót akarták viszontlátni a filmvásznon, amit felskiccelve láttak. Az elmúlt évek során sokat finomodott az utcai autó megjelenése, de a fő vonalak még mindig azok, mint a DB10 névre keresztelt filmautónál.

A valaha volt legalacsonyabb hűtőrács díszíti az új Vantage orrát, hatalmas méretű a motorháztető, az első sárvédőkön elhelyezett szellőzőnyílások segítik a motortér hűtését. A hátsó lökhárítóban elhelyezett diffúzor valójában leszorító-erőt gerjeszt. A ragasztott alumínium térváz ugyan a márka következő generációs alapjára épül, de az elemek 70 %-a kifejezetten a Vantage számára, egészen pontosan a 4,0 literes, AMG V8-as biturbó befogadására készült.

Utóbbi jelen esetben 510 lóerő és 685 Nm teljesítményű, a váltó a ZF nyolcfokozatú automatája, itt debütál a márka E-Diff nevű, elektronikus vezérlésű zárható differenciálműve. A 100 km/h-s sebességet 3,6 másodperc alatt éri el az Aston Martin Vantage, végsebessége 314 km/h. Sportkocsinak is remek az új kupé, de utazóautóként is helytáll, hiszen a 350 literes csomagtér mögött az ülések mögé is lehet pakolni.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!