Városi autóval indul majd a Prius kínálat, de nem Európában. A Yaris hibrid drágább vetélytársa lenne Városi autóval indul majd a Prius kínálat, de nem Európában. A Yaris hibrid drágább vetélytársa lenne

Személyiségzavaros autónak tűnik első pillantásra a Toyota Prius c. Rögtön látszik rajta, hogy japán tervezők munkája, még csak nem is a hibridségével van baj. De Toyota termék, ehhez képest a sofőr előtt a Mercedes csillaga világít állandóan.

A látszat csal. Nem Mercedes márkajelzés, hanem szélerőmű (...) A látszat csal. Nem Mercedes márkajelzés, hanem szélerőmű (…)

Persze lehet azzal védekezni, hogy a kormány mögött, a műszeregységnek kikiáltott, mobiltelefon-kijelzőn látható műalkotás egy szélerőművet ábrázol, de a háromágú csillagot már jó rég kisajátította saját magának a Mercedes-Benz. De amint túltesszük magunkat ezen az apró részleten, a Prius modellcsalád (esetleg almárka?) jövőbeli belépőmodelljét vehetjük szemügyre. A legújabb formavilágba tökéletesen illeszkedő vonalvezetés, amely mintha az IQ és a Lexus LFA összekeveréséből jött volna létre.

Ennyire légies ülések nem lesznek a jövőre megvásárolható szériaváltozatban Ennyire légies ülések nem lesznek a jövőre megvásárolható szériaváltozatban

A kis c betű utónév a city-re, azaz a városra utal, az ott élő fiatalokat célozza ezzel az autóval a Toyota. A szériaváltozat 2012 első felében lesz megvásárolható az Egyesült Államokban, ahol a legolcsóbb hibridként akarják majd forgalmazni. Nem valószínű, hogy Európába hivatalos csatornákon keresztül eljut az autó, hiszen közvetlen konkurenciája lenne a franciaországi gyártású Toyota Yaris hibridnek, amivel minden valószínűség szerint osztozik majd a technikán. Utóbbi részleteiről egyébként semmit nem árultak el Detroitban.

A lehető legnagyobb utasteret hozták létre kis alapterületen A lehető legnagyobb utasteret hozták létre kis alapterületen