Mozgalmas esztendőre tekinthet vissza az Audi Hungaria, nem csak a cég alapításának 20 éves jubileuma és az autógyár felavatása adott elfoglaltságot a dolgozóknak, de azok kivették a részüket a tavaszi árvíz elleni védekezésből, és a régiót érintő márciusi hóvihar is nem mindennapi eseménynek számított.

A szakképzés támogatása terén is jelentős a bővülés, egy 11 000 négyzetméteres oktatóközpont épült, ahol az új munkatársakat kiképzik – ez a győri létesítmény a mintája a VW konszern újonnan épülő mexikói gyárában kialakításra kerülő hasonló egységnek. Idén megalakult a negyedik Audi Hungaria tanszék is, az Audi Hungaria Iskola immár a nyolcadik osztálynál tart, az első évfolyam itt 2018-ban érettségizik majd, ezt a papírt pedig a magyar- és a német oktatási rendszer is elismerni. Jövőre se pihennek nagyon a gyárban, igaz, nagy ingatlanfejlesztés már nem lesz, de a megcélzott alkalmazotti létszám eléréséhez még vagy 4000 embert fel kell venni, és nem szabad megfeledkezni arról, hogy jövőre érkezik majd az Audi TT harmadik generációja, amely már nem csak összeszerelésre kerül Győrben, de teljesen egészében itt gyártják majd.

Az autógyár felépítése a kivitelezés mellett jelentős logisztikai fejlesztést is jelent, hiszen egy autó nagyjából 6000 alkatrészből áll össze, a nyersanyag (lemezek a karosszériaelemek préseléséhez) mellett ezeket kell „épp időben” rendszerben eljuttatni a gyárba. Október 21-én avatták fel a 75 000 négyzetméteres logisztikai központot, ahol a beáramló árumennyiséget koordinálják. Naponta 350 kamion 16 000 különböző alkatrészt (autó- és motoralkatrészek) szállít Győrbe a világ 1400 pontjáról, naponta 23 millió euró (6,95 milliárd Ft) értékben. Ezekből dolgozik aztán a jelenleg 10 300 munkavállaló.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!