Nem szériaautó a Nürburgring leggyorsabb széria elektromos autója

2012. július 2. (hétfő)

Egy apró, de annál fontosabb dologban eltér a később megvásárolhatótól az Audi R8 e-tron.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Hamarosan hivatalosan is bemutatkozik az Audi R8 e-tron elektromos sportkocsi, de az ingolstadti gyártó már azt megelőzően gondoskodott egy kis hírverésről: körbeküldte a a Nürburgringen az egyik prototípust.


Noha azt állítják a németek, hogy az övék a leggyorsabb, sorozatgyártású elektromos autóval elért kör, van egy kis hiba ebben az állításban. Nem egyezik meg a nemsokára megvásárolható sorozatgyártású R8 e-tronnal a rekorder autó. Nem arról van szó, hogy ezt még kézi munkával rakták össze, hanem arról a döntő tényezőről, hogy amíg a szériaváltozat végsebességét 200 km/órában korlátozzák, addig ez a prototípus 250 km/órás sebesség elérésére képes. Az Audi által emlegetett 8:09.099-es idő tehát nem a sorozatgyártású Audi R8 e-tronra vonatkozik, hanem egyedi prototípusra. A németek is érezték, hogy ez nem teljesen helyes, ezért Markus Winkelhock-ot egy másik, 200 km/órára korlátozott végsebességű autóval is körbeküldték a Nürburgringen, ekkor 8:30.873 és 8:26.096-os köridőt ért el az autó. Azért ez se rossz...

Az Audi R8 e-tront két darab elektromos motor hajtja, elöl-hátul egy-egy 375 lóerő csúcsteljesítményű, 820 Nm nyomatékú erőforrás dolgozik. Az 1780 kg tömegű autó lítium-ion akkumulátorával egy feltöltéssel legfeljebb 215 km-es távolságra képes eljutni. Az összkerékhajtás és a nagy nyomaték miatt könnyen lehet reprodukálni a 4,6 másodperces 100-ra gyorsulást, a végsebesség a korábban már említett 200 km/óra.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Nem szériaautó a Nürburgring leggyorsabb széria elektromos autója

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/14-15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt:Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi HP, BMW 225xe Active Tourer, Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi 120, Nissan Navara dCi 190, BMW C 650 Sport, Can-Am Spyder F3-S
  • Vezettük: Volkswagen Up!, Opel Zafira, Volvo S90 és V90
  • Extra: Ladák nagy találkozása
  • Tanácsadó: Gumicsövek cseréje, Futóműjavítás
  • Használt: BMW 330Ci (E46) kabrió
Autómotor Piactér