Nem szériaautó a Nürburgring leggyorsabb széria elektromos autója

2012. július 2. (hétfő)

Egy apró, de annál fontosabb dologban eltér a később megvásárolhatótól az Audi R8 e-tron.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Hamarosan hivatalosan is bemutatkozik az Audi R8 e-tron elektromos sportkocsi, de az ingolstadti gyártó már azt megelőzően gondoskodott egy kis hírverésről: körbeküldte a a Nürburgringen az egyik prototípust.

A cikk a hirdetés után folytatódik

Noha azt állítják a németek, hogy az övék a leggyorsabb, sorozatgyártású elektromos autóval elért kör, van egy kis hiba ebben az állításban. Nem egyezik meg a nemsokára megvásárolható sorozatgyártású R8 e-tronnal a rekorder autó. Nem arról van szó, hogy ezt még kézi munkával rakták össze, hanem arról a döntő tényezőről, hogy amíg a szériaváltozat végsebességét 200 km/órában korlátozzák, addig ez a prototípus 250 km/órás sebesség elérésére képes. Az Audi által emlegetett 8:09.099-es idő tehát nem a sorozatgyártású Audi R8 e-tronra vonatkozik, hanem egyedi prototípusra. A németek is érezték, hogy ez nem teljesen helyes, ezért Markus Winkelhock-ot egy másik, 200 km/órára korlátozott végsebességű autóval is körbeküldték a Nürburgringen, ekkor 8:30.873 és 8:26.096-os köridőt ért el az autó. Azért ez se rossz...

Az Audi R8 e-tront két darab elektromos motor hajtja, elöl-hátul egy-egy 375 lóerő csúcsteljesítményű, 820 Nm nyomatékú erőforrás dolgozik. Az 1780 kg tömegű autó lítium-ion akkumulátorával egy feltöltéssel legfeljebb 215 km-es távolságra képes eljutni. Az összkerékhajtás és a nagy nyomaték miatt könnyen lehet reprodukálni a 4,6 másodperces 100-ra gyorsulást, a végsebesség a korábban már említett 200 km/óra.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Nem szériaautó a Nürburgring leggyorsabb széria elektromos autója

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

zápor
23 °C
10 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?