Nem olyan nehéz dolog az autógyártás – gondolta a kínai beszállító, és jövőre már villanymotoros SUV-t készít

2016. március 10. (csütörtök)

A semmiből készítette el a tanulmányt, és a Ziche Auto állítja, hogy jövőre már a sorozatgyártás is megkezdik.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

A Zhiche Auto nevű vállalkozást 2004-ben alapították gépjármű diagnosztikai rendszerek és kommunikációs berendezések gyártására és fejlesztésére, ebbéli tevékenysége kapcsán számos autógyártóval és autóipari beszállítóval kapcsolatba került az évek során. Miután megismerte, miről is szól manapság az autógyártás – helyben gyártják a karosszériát, amelybe beszerelik a beszállítótól érkezett részegységeket -, úgy döntött: ő is belevág az autógyártásba.


A kínai kormányzat környezetvédelmi törekvésének megfelelően kezdettől fogva akkumulátoros-elektromos hajtással tervezték az új autót, a megjelenésnél pedig a manapság legdivatosabb szabadidő-autó kategóriát vették alapul. A tanulmánynak két darab, felfelé nyíló ajtaja van, kérdés, megtartják-e ezeket a végleges autónál – ha a Tesla Model X-et akarják legyőzni, akkor muszáj lesz.

A formát egyébként korábban a PSA franciaországi formatervező stúdiójában dolgozó kínai formatervező rajzolta meg, így rögtön arról beszélnek, hogy az egész világon versenyképes a megjelenés. Megtartanák az autó elején-hátulján látható kijelzőket, amelyeket szavakkal-ábrákkal képes kommunikálni a sofőr a forgalom többi résztvevőjével.

Azzal tisztában van a Zhiche Auto, hogy egymaga nem lesz képes megépíteni az autót, ezért a partnereivel köt szerződést az egyes részegységek, a karosszéria megépítésére és összeszerelésére, szóval ő csak megrendelő lesz, aki a meglévő infrastruktúrát használja. A fejlett kommunikációs berendezéseket házon belül készítik, egyébként mindent vásárolnak, beleértve a részben önvezető technológiát is (sávtartó segéd, gyalogosfelismerő vészfékrendszer). Azt ígérik, a különféle kütyük és okostelefonok gazdái is otthon érzik majd magukat a járműben, miközben annak vezetése is élmény lesz. Állítják, már aláírták a szerződéseket, úgyhogy semmi nem állhat a 2017-ben meginduló sorozatgyártás elé. Kérdés, tapasztalat híján hogyan fogják a hátralévő egy-másfél év alatt kikúrálni az autó gyermekbetegségeit, mert a mai autógyártás arról is szól, hogy zavartalanul kell együttműködnie a különböző forrásból származó alkatrészeknek...

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Nem olyan nehéz dolog az autógyártás – gondolta a kínai beszállító, és jövőre már villanymotoros SUV-t készít

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér