Ahhoz képest, hogy milyen izgalmas megjelenést rajzoltak a Levorg tanulmánynak, az aktuális Subaru Impreza WRX formája kapcsán a legtöbb embernek egy jelző ugrik be: unalmas. Egészen pontosan ennél többre számítottak a rajongók…

A műszaki tartalom jelen esetben is megkérdőjelezhetetlenül magas szintű. A korábbi, 2,5 literes blokk helyett az új fejlesztésű, 2,0 literes turbós boxer kerül a motortérbe. Pusztán a számokat nézve nincs nagy változás, a teljesítmény 265 helyett 268 lóerő, a maximális nyomaték 330 helyett 350 Nm. Ennél azonban sokkal fontosabb, hogy a régebbi motornál a maximális nyomaték 4400/perc fordulatszámon tetőzött, addig az új 2000-5000 között tudja a magasabb értéket, ami sokkal jobb rugalmasságot eredményez.

Alapáron hatfokozatú, kézi kapcsolású váltót párosítanak a motorhoz, amivel 5,4 másodperc alatt gyorsul 96 km/órás tempóra a WRX. Felár ellenében kérhető fokozatmentes automata is, amivel fél másodperccel tovább tart a sprint, és magasabb a szabványos átlag is. Meg kell jegyezni, hogy eltérő összkerékhajtások vannak az egyes váltóknál, a kézihez 50:50 nyomatékelosztású rendszer tartozik, az automatánál pedig változó nyomatékelosztású.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!