A BMW pár évvel ezelőtt alapította a Zinoro nevű almárkáját válaszul a kínai kormányzat újenergiás autókat favorizáló politikájára, azonban az első autó, a hosszmotoros X1-esből készített akkumulátoros-elektromos 1E nevű szabadidő-autó bukás volt. Egyfelől kicsi volt a hatótávolság, másfelől nem lehetett megvásárolni az autót, csak lízingelni lehetett, márpedig Kínában a gazdagok nem szórakoznak részletfizetéssel, hanem leteszik az asztalra a pénzt és viszik az autót.
zinoro3
Erre a két problémára jelent megoldást a Zinoro márka második autója, amely az időközben keresztmotoros padlóra váltott X1-esre épül. A BMW formatervezői igyekeztek a lehető legjobban eltérő megjelenést adni az autónak úgy, hogy a drága módosítást jelentő fém karosszériaelemekhez alig nyúlnak, csak a motor- és a csomagtértető tér el a Brilliance üzemében készülő, az európaihoz képest 14 cm-rel nyújtott tengelytávolsággal rendelkező BMW X1-estől. Teljesen mások viszont a műanyag elemek, és természetesen a vesék is hiányoznak a kocsi orráról.
zinoro2
Az utastérben a műszerfal felső párnája új, illetve a váltókar körüli burkolat is átalakult, de például a középső rész már csereszabatos az eredetivel, beleértve a középkonzolt is; fontos eltérés, hogy a Zinoro a régebbi, kis méretű kijelzőt kapja. A technikával már nem spórolnak, a Kínában már létező X1 xDrive25Le iPerformance hajtását kapja a Zinoro 60H, ami a mifelénk 225xe-ben szolgáló hálózatról tölthető hibrid hajtást jelenti elöl 136 lóerős benzinmotorral, hátul 95 lóerős villanymotorral.

zinoro4

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!