Egy fullextrás 750i xDrive-ot vesznek alapul az új Alpina B7-es megépítéséhez, csak kívül-belül teljesen átépítik azt úgy, hogy nyoma se marad az eredeti 7-es sorozatnak. Szuperautókat megszégyenítő tempó, olyan áron, amit még nem mernek elárulni.

Teljeskörű motortuningot kapott a 4,4 literes lökettérfogatú BMW-blokk, először is nagyobb kapacitású a szívósor, nagyobb teljesítményű a hűtőrendszer, a hengersorok között nagyobb fizikai méretekkel rendelkező turbófeltöltők vannak, kifejezetten ehhez a motorhoz gyártott Mahle dugattyúkra cserélik a gyáriakat. Az eredmény 600 LE (5750-6250/perc) és 800 Nm, ez utóbbival kapcsolatban csak annyit mondanak, hogy 3000/perc fölött – talán egészen a leszabályozásig?

A nyolcfokozatú automatikus váltó extra olajhűtőt kapott a nagyobb teljesítmény miatt, így nyugodtan taposhatja a jobb oldali pedált a sofőr, és élvezheti a 3,6 másodpercig tartó 0-96 km/h gyorsulást, a 311 km/h-s végsebességgel kapcsolatban annyit jeleznek meg, hogy az ideiglenes adat, ténylegesen még nem mérték le. A felfüggesztésben minden benne van, amit csak a BMW kínál (aktív stabilizátorok, összkerék-kormányzás, elektronikusan vezérelt lengéscsillapítók), az Alpina áthangolta az egészet, hogy a sportos vezethetőség mellett a komfortról se kelljen lemondania a sofőrnek.

Például 225 km/h-s tempó felett a légrugózás automatikusan 2 centivel lejjebb engedi a karosszériát, de ugyanez megtörténik már Sport+ módba kapcsoláskor, hogy lejjebb kerüljön a tömegközéppont. Legfeljebb 30 km/h-s sebességig a hasmagasság 2 centivel való emelése is lehetséges, hogy gyatrán megépített fekvőrendőrökön is legyen esélye túljutni a hatalmas limuzinnak.

Kétféle színben, az Alpina hagyományos kék vagy zöld árnyalatában kérhető az új csúcsmodell, alapáron 20 colos felniket kap, felár ellenében 21 colos, kovácsolt alufelnik kérhetőek. A BMW-által kínált összes extrafelszerelés ott van az utastérben, ezt egyedi megjelenésű nappabőr kárpittal, kerámia-díszbetétekkel egészítik ki, és a digitális műszeregység színvilágát is a manufaktúra színvilágához állítják – alaphelyzetben kék hátterűek a mutatók, Sport fokozatban fekete háttér előtt fehér számok  és zöld animáció informálnak.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Hozzászólások