Nem lesz BMW M7-es, de nem kell aggódni, van helyette a B7-es!

2016. február 9. (kedd)

Genfben debütál a legújabb BMW 7-es sorozatra épülő, de annál nagyobb teljesítményű és sokkal exkluzívabb Alpina B7-es.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Egy fullextrás 750i xDrive-ot vesznek alapul az új Alpina B7-es megépítéséhez, csak kívül-belül teljesen átépítik azt úgy, hogy nyoma se marad az eredeti 7-es sorozatnak. Szuperautókat megszégyenítő tempó, olyan áron, amit még nem mernek elárulni.


Teljeskörű motortuningot kapott a 4,4 literes lökettérfogatú BMW-blokk, először is nagyobb kapacitású a szívósor, nagyobb teljesítményű a hűtőrendszer, a hengersorok között nagyobb fizikai méretekkel rendelkező turbófeltöltők vannak, kifejezetten ehhez a motorhoz gyártott Mahle dugattyúkra cserélik a gyáriakat. Az eredmény 600 LE (5750-6250/perc) és 800 Nm, ez utóbbival kapcsolatban csak annyit mondanak, hogy 3000/perc fölött – talán egészen a leszabályozásig?

A nyolcfokozatú automatikus váltó extra olajhűtőt kapott a nagyobb teljesítmény miatt, így nyugodtan taposhatja a jobb oldali pedált a sofőr, és élvezheti a 3,6 másodpercig tartó 0-96 km/h gyorsulást, a 311 km/h-s végsebességgel kapcsolatban annyit jeleznek meg, hogy az ideiglenes adat, ténylegesen még nem mérték le. A felfüggesztésben minden benne van, amit csak a BMW kínál (aktív stabilizátorok, összkerék-kormányzás, elektronikusan vezérelt lengéscsillapítók), az Alpina áthangolta az egészet, hogy a sportos vezethetőség mellett a komfortról se kelljen lemondania a sofőrnek.

Például 225 km/h-s tempó felett a légrugózás automatikusan 2 centivel lejjebb engedi a karosszériát, de ugyanez megtörténik már Sport+ módba kapcsoláskor, hogy lejjebb kerüljön a tömegközéppont. Legfeljebb 30 km/h-s sebességig a hasmagasság 2 centivel való emelése is lehetséges, hogy gyatrán megépített fekvőrendőrökön is legyen esélye túljutni a hatalmas limuzinnak.

Kétféle színben, az Alpina hagyományos kék vagy zöld árnyalatában kérhető az új csúcsmodell, alapáron 20 colos felniket kap, felár ellenében 21 colos, kovácsolt alufelnik kérhetőek. A BMW-által kínált összes extrafelszerelés ott van az utastérben, ezt egyedi megjelenésű nappabőr kárpittal, kerámia-díszbetétekkel egészítik ki, és a digitális műszeregység színvilágát is a manufaktúra színvilágához állítják – alaphelyzetben kék hátterűek a mutatók, Sport fokozatban fekete háttér előtt fehér számok  és zöld animáció informálnak.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Nem lesz BMW M7-es, de nem kell aggódni, van helyette a B7-es!

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/14-15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt:Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi HP, BMW 225xe Active Tourer, Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi 120, Nissan Navara dCi 190, BMW C 650 Sport, Can-Am Spyder F3-S
  • Vezettük: Volkswagen Up!, Opel Zafira, Volvo S90 és V90
  • Extra: Ladák nagy találkozása
  • Tanácsadó: Gumicsövek cseréje, Futóműjavítás
  • Használt: BMW 330Ci (E46) kabrió
Autómotor Piactér