Jelentősen kibővíti az N almárkájának a kínálatát a Hyundai, a következő másfél évben összesen 18 tagúra bővül az N és N Line modellek száma.
„Nagy izgalommal osztjuk meg Önökkel az N márka szemléletét, szellemiségét és jövőképét. Célunk, hogy vezető szereplővé váljunk a nagyteljesítményű típusok szegmenseiben, legyen szó hagyományos belsőégésű motorokról vagy bizonyítottan élvonalbeli akkumulátoros elektromos, illetve hidrogén üzemanyagcellás elektromos hajtáslánc-technológiákról. Folyamatosan gyarapodó, egyre kiegyensúlyozottabb N modellkínálatunk vadonatúj lehetőségeket tesz elérhetővé ügyfeleink számára, hajtáslánc-technológiától és karosszériatípustól függetlenül gondoskodva a maximális vezetési élményről” – mondta Thomas Schemera a Hyundai Motor Group alelnöke és termékfejlesztési igazgatója.

A Kona N piacra dobásával beköszönt a sportos szabadidő-autók kora is, amely a személyautókhoz mérhető vezetési élményt ígér – persze lemondva a kapcsolás élményéről, hiszen az i30 N-nel ellentétben itt alapáron adják a nyolcfokozatú, duplakuplungos automatát, nincs hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó. A Kona N orrában a 2,0 literes, 280 lóerős turbómotor dolgozik, ami az N Grin Shift program aktiválásakor 290 lóerőre emelkedik pár pillanat erejéig, a maximális nyomaték 392 Nm. A rajtautomatikával 5,5 másodperc alatt megvan a 0-100 km/óra gyorsulás, a csúcssebesség 240 km/óra. Arról, hogy ne csak egyenesen, de kanyarban is gyors legyen az autó a részlegesen önzáró differenciálmű gondoskodik.

Könnyen felismerhető a látványos légterelőkről és a 19 colos kovácsolt alufelnikről a Hyundai első sportos szabadidő-autója, de annál érdemi változások is vannak. A karosszériaszerkezetet extra tartókkal és több ponthegesztéssel teszik merevebbé, a felfüggesztést is áthangolják.