A Mazda továbbra sem tervezi a CX-9-es szabadidő-autó forgalmazását az Európai Unió területén, annak ellenére sem, hogy Los Angelesben most mutatkozott be a Skyactiv technikát használó legújabb generáció, amelyből így könnyen tudnának dízelmotoros változatot is készíteni.

A lendületes megjelenés egészen jól álcázza, hogy ugyan az elődjénél 3 centivel rövidebb lett a karosszéria, de még így is 5065 mm-es hosszúságú. A tengelytávolságot 55 mm-rel növelték meg, így még több lett az utasok rendelkezésére álló tér, és természetesen a tömeg is csökkent; elsőkerékhajtással 90, összkerékhajtással 130 kg-mal könnyebb az új Mazda CX-9-es. Vastagabb oldalablakok és aktív (mikrofonos-hangszórós) zajkioltás csökkenti az utastér zajszintjét. Három üléssorban összesen heten utazhatnak egyszerre, a két leghátsó inkább pótülés, amit úgy ír körbe a Mazda, hogy „gyerekjáték az ide bejutás”.

A 3,7 literes V6-os szívómotor helyett az új fejlesztésű, 2,5 literes Skyactiv benzines turbómotor dolgozik a kocsi orrában, amelynél elektronika vezérli a turbófeltöltő felé irányuló kipufogógázokat – kis sebességnél kis lyukon keresztül nagy nyomással mennek a gázok a feltöltő felé (példaként azt említi a Mazda, hogy amikor slauggal locsol az ember, elszorítja a gumicső végét a nyomás növelésére), a fordulatszám növelésével újabb szelep nyílik és nagy mennyiségben áramlik a kipufogógáz a turbó irányába. Ennek eredményeként már alacsony fordulaton is 1,2 baros töltőnyomást állít elő a feltöltő, ami javítja a gázreakciót.

Csak hatfokozatú automatikus váltóval adják a turbómotort, aminek rögtön két teljesítményadatot is megadnak: 93-as oktánszámú benzinnel 254 LE/420 Nm a maximum, míg az USA-ban normálbenzinnek számító 87-essel 230 LE a csúcs. De még ez utóbbi is bőven elég, hiszen a Mazda közölte, hogy az elsőkerékhajtású CX-9-esnek mindössze 18 lóerőre van szüksége ahhoz, hogy sík úton 88 km/h-s sebességgel haladjon. Minket azonban annyiból érint mindez, hogy várhatóan az itt használt erőforrás kerül majd a új Mazda3 (és talán Mazda6) MPS motorterébe is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!