Hivatalosan is bemutatkozott a Volvo XC90-est Európában és a világ nagy részén váltó (az eredeti modell XC Classic néven tovább készül Kínában) második generációs modell, amely egyben a svéd márka új építőkészletének bemutatkozása is. Ahhoz képest, hogy legóautó, nem is olyan szögletes az újdonság.

Addig játszottak az élekkel, addig kanyarították a hátsó lámpát, amíg sikerült leplezni a sarkokat. Mindehhez hozzájön a fényszórókat kettévágó, éjjel-nappal világító LED-es menetfény, amely a gyár szerint Thor kalapácsát idézi, mások szerint hajtűt mintáz. Legyen bármennyire is férfias a Volvo márkajelzés, a legnagyobb piacon, az Egyesült Államokban bizony többségben vannak a női vásárlók, és ez várhatóan nem változik az új generációnál sem. Amíg az elődnél széria volt a fekete műanyag védőborítás, a második generációnál ez feláras extra lesz, alaphelyzetben fényezett az egész karosszéria.

Még tágasabb és praktikusabb lett az új belső tér, a műszerfal közepén trónoló hatalmas méretű képernyő is jól jelzi, hogy a digitális kor kihívásara is felkészítette új modelljét a Volvo. A biztonságra se lehet panasz, nincs még egy olyan autó a piacon, amihez ennyiféle segédet adnának – ráadásul itt nem kell felárat fizetni azért, hogy megvédjen minket az autó. Például az utat figyelő kamera képét elemezve a rendszer felismeri, ha lefut az útról az autó, ilyenkor már előre a biztonsági öv meghúzásával az ülésbe szorítja az utasokat, nem várja meg, amíg például a borulásérzékelő jelet ad. De olyat is tud az XC90-es, hogy ha egy nagy tempóval érkező autó elé fordulna ki a sofőr, akkor automatikusan megáll – ilyenkor az orrkamera képének elemzésével lát többet a számítógép az annál jó 2 méterrel hátrébb lévő sofőrnél, akinek például egy kisteherautó takarja a látómezejét.

Kezdetben csak annyi választása lesz az XC90 vásárlónak, hogy benzin- vagy dízelmotort kér. A forgalmazás a 320 LE/400 Nm teljesítményű T6-os (0-100 km/h 6,9 sec, 7,7 l/100 km), illetve a 225 LE/470 Nm teljesítményű D5-ös (0-100 km/h 7,8 s, 5,8 l/100 km)motorokkal indul, de gyorsan bővítik majd a választékot le- és fölfelé egyaránt. Kezdetben csak nyolcfokozatú automatikus váltó az egyedüli, később hatfokozatú, kézi kapcsolású egység is elérhető lesz majd. Felár ellenében légrugózás is kérhető, ekkor 3 centivel lehet növelni a hasmagasságot Offroad üzemmódban.

A Volvo márkát 1927-ben alapították, ennek megfelelően összesen ennyi First Edition változatot készítenek, és ezeket nem a márkakereskedésekben, hanem a volvocars.com weboldalon keresztül lehet majd megvásárolni. Akik ezt meglépik, 21 colos felniket, fekete fényezést, nappa bőr kárpitot és a 19 hangszórós Bowers & Wilkins hifit kapnak a limitált szériáról megemlékező jelvény és a sorszámot tartalmazó plakett mellett.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!