Először Nagy-Britanniában lett közismert a kulcsnélküli bejutással és motorindítással rendelkező autók sebezhetősége, olyannyira, hogy nagy értékű autókra egyszerűen nem kötöttek casco-t a biztosítók, ha azok az utcán parkoltak. A német ADAC először 2016 márciusában hívta fel a figyelmet a problémára, és azóta már több mint 100 új autót vizsgált meg, és így kiderült, hogy a gyártók semmiféle javítást eszközöltek a rendszereken.

Ez jelenti az egyedüli védelmet – még ha nem is tökéletes. Fotó: ADAC

A sok millió Ft-os értéket képviselő autókat akár egy 30 000 Ft-ból összeállítható eszközzel el lehet lopni, ez az a készülék, ami az autóvezető zsebében vagy lakásában lévő kulcs jelét fogja és elküldi azt az autó mellett álló tolvajnak. Noha a gyártók számára már sokkal régebb óta ismert a rendszer gyenge pontja, az ellen semmit nem tettek, tehát az érintett autók tulajdonosai még mindig magasabb casco-díjakat fizetnek a nagyobb lopáskockázat miatt. Annak ellenére semmit nem tesznek a gyártók, hogy sok esetben szériában adják azt, tehát ha akarna se tudna lemondani róla a vásárló.

Az ADAC által vizsgált és érintett autók listáját a www.adac.de/keyless weboldalon találják.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!