Egyedül a CO2-kibocsájtástól teszik függővé Nagy-Britanniában a személyautók gépjárműadóját, a környezetbarát járművek terjedésének elősegítése miatt jelentős kedvezményeket kaptak a kis fogyasztású autók, és bizony büntetőtételeket vetnek ki a nagy fogyasztású autókra. Azonban a rendszer nem fenntartható, mert jelentősen csökkent a költségvetés adóbevétele, ezért jövő áprilistól minden megváltozik.

Immár az alacsony fogyasztású autók tulajdonosainak is kell majd adót fizetniük, a skála másik végén pedig lejjebb viszik az adómaximumot, így a nagy fogyasztású autók fenntartása olcsóbb lesz. Úgy számol a javaslatot benyújtó kormánypárt, a következő hat évben mintegy 5,15 milliárd fonttal lesz magasabb a bevétel gépjárműadóból, ezen belül is 4,69 milliárd font jön majd az 1-130 g/km CO2-kibocsájtású autók tulajdonosaitól. A pénzt az ígéretek szerint az utak javítására és új utak építésére költik majd.

Hat év alatt fizetendő gépjárműadó

			CO2	jelenlegi	tervezett	változás 			(g/km)	adó (font)	adó (font)	(font) Ford Mondeo 2.0 TDCi	112	150		860		+ 710 Nissan Qashqai 1.5 dCi	103	100		840		+ 740 Toyota Prius		70	0		725		+ 725 Volkswagen Golf 1.2 TSI	99	0		820		+ 820 Volvo XC90 T8 PHEV	49	0		2260		+ 2260 ... Ford Mustang V8 GT	299	3625		2700		- 925 Jeep Wrangler 3.6 V6	273	3625		2700		- 925 Mitsubishi Pajero V6	245	3320		2400		- 920 Nissan 370Z		248	3320		2400		- 920 Subaru WRX STi		242	3320		2400		- 920

A jelenlegi 13 helyett mindössze 3 sáv lesz – zéró helyi károsanyag-kibocsájtás, normál és prémium -, 40 000 font feletti vételárnál évente 310 font extra díj is lesz az első öt évben, ami nagy teljesítményű villanyautóknál is jelentkezik majd.

Olcsóbb lesz a nagy fogyasztású autók adója, de igazából a takarékos kocsik tulajdonosai fizetnek rá Olcsóbb lesz a nagy fogyasztású autók adója, de igazából a takarékos kocsik tulajdonosai fizetnek rá

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!