Nem fenntartható a kis fogyasztású autók adókedvezménye, úgyhogy Nagy-Britanniában váltanak

2016. március 30. (szerda)

Esetenként drasztikus adóemelésre számíthatnak az alacsony szabványos fogyasztású autók tulajdonosai Nagy-Britanniában.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Egyedül a CO2-kibocsájtástól teszik függővé Nagy-Britanniában a személyautók gépjárműadóját, a környezetbarát járművek terjedésének elősegítése miatt jelentős kedvezményeket kaptak a kis fogyasztású autók, és bizony büntetőtételeket vetnek ki a nagy fogyasztású autókra. Azonban a rendszer nem fenntartható, mert jelentősen csökkent a költségvetés adóbevétele, ezért jövő áprilistól minden megváltozik.


Immár az alacsony fogyasztású autók tulajdonosainak is kell majd adót fizetniük, a skála másik végén pedig lejjebb viszik az adómaximumot, így a nagy fogyasztású autók fenntartása olcsóbb lesz. Úgy számol a javaslatot benyújtó kormánypárt, a következő hat évben mintegy 5,15 milliárd fonttal lesz magasabb a bevétel gépjárműadóból, ezen belül is 4,69 milliárd font jön majd az 1-130 g/km CO2-kibocsájtású autók tulajdonosaitól. A pénzt az ígéretek szerint az utak javítására és új utak építésére költik majd.

Hat év alatt fizetendő gépjárműadó

			CO2	jelenlegi	tervezett	változás
(g/km) adó (font) adó (font) (font)
Ford Mondeo 2.0 TDCi 112 150 860 + 710
Nissan Qashqai 1.5 dCi 103 100 840 + 740
Toyota Prius 70 0 725 + 725
Volkswagen Golf 1.2 TSI 99 0 820 + 820
Volvo XC90 T8 PHEV 49 0 2260 + 2260
...
Ford Mustang V8 GT 299 3625 2700 - 925
Jeep Wrangler 3.6 V6 273 3625 2700 - 925
Mitsubishi Pajero V6 245 3320 2400 - 920
Nissan 370Z 248 3320 2400 - 920
Subaru WRX STi 242 3320 2400 - 920

A jelenlegi 13 helyett mindössze 3 sáv lesz – zéró helyi károsanyag-kibocsájtás, normál és prémium -, 40 000 font feletti vételárnál évente 310 font extra díj is lesz az első öt évben, ami nagy teljesítményű villanyautóknál is jelentkezik majd.

Olcsóbb lesz a nagy fogyasztású autók adója, de igazából a takarékos kocsik tulajdonosai fizetnek rá Olcsóbb lesz a nagy fogyasztású autók adója, de igazából a takarékos kocsik tulajdonosai fizetnek rá

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Nem fenntartható a kis fogyasztású autók adókedvezménye, úgyhogy Nagy-Britanniában váltanak

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér