A hetvenes évek elején az alapvetően autóépítéssel foglalkozó Alpine és a motorokra specializálódott Gordini versenyistállók között komoly konfliktusok voltak, amire azt a megoldást találta a tulajdonos Renault, hogy 1976-ban egyesítette őket Renault Sport néven; az új alakulat első feladata egy Formula-1-es versenyautó fejlesztése volt.

Erre az eseményre emlékeznek a Renault Clio RS 16 autóval, ami sokkal több egy tanulmánynál. Tíz fős csapat dolgozott az építésen, a mérnökök mellett gyártástervező is volt köztük, szóval az utolsó eurócentig ki van számolva, pontosan mennyibe kerül az autó, a beszállítókkal is megvoltak már az egyeztetések, csak a cégvezetésen múlik, hogy a 200-300 darabosra/40-45 000 eurósra tervezett limitált széria gyártását engedélyezi-e. Rögtön két autót készítettek, a sárga mutatkozott be Monte Carlo-ban az F1-es futam előtt, a feketével végezték a futómű-hajtáslánc finomhangolását – ha pozitív döntés születik az autóval kapcsolatban, akkor ezt fogják feláldozni majd a törésteszthez.

A Renault jelenleg legnagyobb teljesítményű motorját építették a Clio motorterébe, a Mégane RS 275 Trophy R-ből vették át a 6 fokozatú, kézi kapcsolású váltót is. Az első felfüggesztésben a kompakt forró ferdehátú alkatrészeit használták, a hátsó tengelyt változtatások nélkül vették át a Renault Sport által készített Clio R3T raliautóból. Leginkább az új felfüggesztésnek köszönhető, hogy 60 mm-rel kiszélesítették a karosszériát, és akkora fékeket (350 mm-es átmérőjű tárcsák) kapott az autó, hogy 19 colos felniket alkalmaznak. A tömegeloszlás javítása érdekében használnak mintegy 15 kg-ot megtakarító lítium-ion akkumulátort.

A hűtés javítása érdekében készítették el a hatalmas légbeömlővel rendelkező első lökhárítót, amelynek két sarkában a LED RS Vision elnevezésű menetfényeket helyezték el, a kipufogórendszer egyedi gyártású, az Akrapovic segítségével készült. A Sirius sárgára fényezett autót öt hónap alatt építették meg, ebből az első hónapban végezték az elméleti tervezést.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!