Nem a Volkswagen gyártja a legjobb GTI-t

2016. január 18. (hétfő)

Nagy-Britanniában a Performance Car Show keretében kihirdették a nemzetközi forró ferdehátú szavazás eredményét, miszerint a Peugeot 205 GTi a legjobb!
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Először is az Autocar újság három szerkesztője (Matt Prior, Steve Cropley és Richard Bremner) és a PistonHeads kiadvány képviseletében Dan Trent összeállított egy 50-es listát, amely alapján aztán az interneten lehetett szavazni arról, hogy az autórajongók szerint melyik a legjobb forró ferdehátú a világon.


A legtöbb szavazatot a Peugeot 205 GTi kapta, azaz ezt tartják a legtöbben a világ legjobb forró ferdehátújának, de a futottak még listája is elég érdekes, a tíz első helyen végzett autót ki is állították a Performance Car Show-n, és ezek listája a következő:

1.Peugeot 205 GTi 1.6
2.Lancia Delta HF Integrale
3.Ford Escort RS Cosworth
4.VW Golf GTi Mk1
5.Renault Clio Williams
6.Renault Clio 182 Trophy
7.VW Golf GTi Mk2
8.Renault 5 GT Turbo
9.Ford Focus RS Mk1
10.Talbot Lotus Sunbeam

A Peugeot 205 GTi-t 1984-ben mutatta be a francia gyártó, aztán a következő tíz évben összesen 294 514 darabot készítettek belőle. Eleinte 1,6, később 1,9 literes befecskendezős négyhengeres hajtotta, utóbbi 1987-től 130 lóerővel gyilkolta az első kerekeket.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Nem a Volkswagen gyártja a legjobb GTI-t

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/12-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Audi RS 7 Sportback, Suzuki Baleno, Porsche 718 Boxster S
  • Összevont teszt: Mazda MX-5 G160 és Mini Cooper S Cabrio
  • Teszt: Opel Astra ST 1.6 Biturbo CDTI és Insignia ST 1.6 CDTI, BMW 318d és 330i xDrive, Volvo XC90 T8, Honda SH300i
  • Tanácsadó: Felnijavítás
  • Használt: ©koda Fabia (1999-2007)
Autómotor Piactér