Nem a tempó a fontos az önvezető versenyautónál

2016. március 21. (hétfő)

A Stanford Egyetem által épített önvezető autónál nem a tempó a fontos, hanem hogy a számítógép megismerje a hirtelen kikerülési manővereket.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Az Audi büszke az RS7-esből épített önvezető autójára, amely, miután egy hús-vér sofőrrel rendelkező autóval feltérképezik a pályát, képes azon versenytempóban végighaladni. A Stanford Egyetem kutatói Audi TTS-ből építették a saját önvezető autójukat, amelyet most a Thunderhill versenypályán teszteltek.


Fotó: Joseph Thornton/Flickr Fotó: Joseph Thornton/Flickr
A Shelley névre keresztelt autónak nem okozott problémát a legjobb versenyzők köridejének megközelítése, a 200 km/h-s sebességet is elérte az autó az egyenesekben. Azonban az egyetemi kutatók nem ezért mentek a versenypályára, hanem azért, hogy a hétköznapi közlekedés során jellemző 80-120 km/h-s sebességtartományban az extrém kikerülési manővereket próbálgassák, mi történik akkor, ha hirtelen teljesen alászedi a kormányt az elektronika azért, hogy elkerüljön például egy frontális ütközést - ilyenkor az autó – a járművet irányító elektronikától független - menetstabilizálója is beavatkozik, ezért nem feltétlenül az a manőver eredménye, amit a számítógép elgondolt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Nem a tempó a fontos az önvezető versenyautónál

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/16-os számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: Bud Spencer filmjárművei
  • Vezettük: Audi Q2, Kia Niro, Alfa Romeo Giulia, Honda NSX, Yamaha XSR900
  • Teszt: Fiat Tipo 1.4, Ford Focus RS
  • Tanácsadó: Defektjavítás
  • Használt: Kozmetikai teendők eladás előtt
Autómotor Piactér