Amíg a magyar autópiac 23 százalékot bővült 2014-ben, a Renault Hungária vegyesen zárta az évet. A Renault piaci részesedése mindössze 7 százalékos bővüléssel csökkent, ellenben a Dacia márka több mint 30 százalékos növekedéssel növelni tudta piaci részét. Ráadásul utóbbira azért különösen büszkék, mert ezt a teljesítményt lényegében akciózás nélkül érték el.

Magyarország magánvásárlók körében legnépszerűbb autója a Duster, a kis méretű haszongépjárművek kategóriájában toronymagasan végzett az élen a Dokker Van. A cégcsoport másik nagy eredménye a Master sikere, amelynek több mint 40 százalékát speciális felépítménnyel adják át – az egyszerű platótól a lószállító felépítményig mindent kínál a Renault által homologizált három magyar átépítő műhely.

A Renault márka esetén két dolog eredményezte a lassulást, egyfelől ragaszkodnak az árakhoz, másfelől nem a legfiatalabb a kínálat – ráadásul pont a legnagyobb növekedést hozó kompakt- és középkategóriában vannak a legöregebb típusok. Ezen azonban hamarosan változtatnak, a rétegmodell Espace 1,5 hónap múlva érkezik, júniusban (várhatóan a WSR-en debütál majd hazánkban) megjön az új Kadjar szabadidő-autó, amelyet októberben követ majd a Laguna-utód (szinte biztos a névváltás). A Mégane idén legfeljebb csak bemutatkozik, jövőre lesz megvásárolható az utód, amelyet nem sokkal később kísér majd a Scénic új generációja is. A 2015-ös esztendő újdonságai közül még a Twingo RS említhető.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!