Az Unióban nemsokára kötelező lesz, hogy minden újautóban legyen az amerikai GPS-alapú helymeghatározást szolgáló segélyhívó berendezés, Oroszországban már most megkövetelik a jogszabályok az orosz Era-Glonassz műholdas helymeghatározó rendszert használó segélyhívó. Azonban sok olyan gyártó van, amely nem vesződik ezzel a berendezéssel, hanem otthagyja az orosz piacot.

Három autót kell adni a töréstesztekhez - az évi pár tucat autót értékesítő márkáknak emiatt nem éri meg Oroszországban maradni Három autót kell adni a töréstesztekhez – az évi pár tucat autót értékesítő márkáknak emiatt nem éri meg Oroszországban maradni

Már 2013 óta ismert volt a segélyhívó követelménye, csak egészen mostanáig azt gondolták a gyártók, hogy sikerül majd lazítani a feltételeket, de nem így történt, úgyhogy például a Lamborghini biztos otthagyja az orosz piacot, és könnyen lehet, hogy más gyártóknál kevésbé népszerű modelleket fognak törölni a kínálatból. A problémát az jelenti, hogy az Era-Glonassz rendszer beépítéséhez szükséges hatósági eljárás költsége mintegy 200 000 dollár és három darab autó biztosítása töréstesztekre. Például a két modellsorozatot értékesítő Lamborghininél ez azt jelenti, hogy 400 000 dollárt, és három Huracánt és három Aventadort kellene adnia az orosz hatóságoknak, miközben egy év alatt 10-12 autót értékesítenek ott – ezt egyszerűen nem lehet kigazdálkodni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!