Néhány luxusmárka és autótípus kivonul Oroszországból

2016. március 29. (kedd)

Érthetetlenül szigorú feltételekhez kötik az orosz hatóságok az Era-Glonassz alapú segélyhívó engedélyezését, amelyet több márka nem akar-nem tud teljesíteni.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Az Unióban nemsokára kötelező lesz, hogy minden újautóban legyen az amerikai GPS-alapú helymeghatározást szolgáló segélyhívó berendezés, Oroszországban már most megkövetelik a jogszabályok az orosz Era-Glonassz műholdas helymeghatározó rendszert használó segélyhívó. Azonban sok olyan gyártó van, amely nem vesződik ezzel a berendezéssel, hanem otthagyja az orosz piacot.


Három autót kell adni a töréstesztekhez - az évi pár tucat autót értékesítő márkáknak emiatt nem éri meg Oroszországban maradni Három autót kell adni a töréstesztekhez - az évi pár tucat autót értékesítő márkáknak emiatt nem éri meg Oroszországban maradni
Már 2013 óta ismert volt a segélyhívó követelménye, csak egészen mostanáig azt gondolták a gyártók, hogy sikerül majd lazítani a feltételeket, de nem így történt, úgyhogy például a Lamborghini biztos otthagyja az orosz piacot, és könnyen lehet, hogy más gyártóknál kevésbé népszerű modelleket fognak törölni a kínálatból. A problémát az jelenti, hogy az Era-Glonassz rendszer beépítéséhez szükséges hatósági eljárás költsége mintegy 200 000 dollár és három darab autó biztosítása töréstesztekre. Például a két modellsorozatot értékesítő Lamborghininél ez azt jelenti, hogy 400 000 dollárt, és három Huracánt és három Aventadort kellene adnia az orosz hatóságoknak, miközben egy év alatt 10-12 autót értékesítenek ott – ezt egyszerűen nem lehet kigazdálkodni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Néhány luxusmárka és autótípus kivonul Oroszországból

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér