Három évvel a Model 3-as bejelentése és egy évvel annak sorozatgyártásának megindulása után bemutatkozott az ugyanarra az alvázra épülő és ugyanazt a technikát használó Model Y nevű középkategóriás szabadidő-autó. Ennek sorozatgyártását a jelenlegi állás szerint 2020 őszére ígérik, az alapmodell csak később jön. A Tesla szerint egyébként a Model 3-as kapacitás egy része is áttér majd a Model Y-ra annak következtében, hogy alig drágább az új modell, az alapmodellnél 4000, a drágább modelleknél 2000 dollár a felár.

Kezdetben az alapmodell a hátsókerékhajtású, nagy akkumulátorral szerelt változat lesz, aminek 540 km-es hatótávolságot ígérnek, 5,8 másodperces 0-100 km/óra sprintet – mindezt 47 000 dolláros indulóáron. Az összkerekes nagy hatótávolságú modellnél 505 km a hatótávolság, a 0-100 km/óra sprint 5,1 másodpercet vesz igénybe és 51 000 dollár az ára. A Performance kivitelnek 480 km a hatótávolsága, a 0-100 km/óra gyorsulás mindössze 3,7 másodpercet vesz igénybe – ezért az élményért legalább 60 000 dollárt kell fizetni. A 2021 tavaszára ígért hátsókerekes alapmodellnek 390 km-es hatótávolságot és 6,3 másodperces 0-100 km/óra sprintet mondanak, az alapár 39 000 dollár lesz.

A felszerelések és opciók listája gyakorlatilag megegyezik a Tesla Model 3-assal, tehát a központi érintőképernyő 15 colos képátlójú, üvegből készül a tetőlemez. A nagyobb modellekhez hasonlóan itt is elérhető (3000 dollár felár) a két darab, hátrafelé néző pótülés, a bővített vezetőtámogató rendszerek csomag 3000 dollárba kerül, a részben önvezető képességért további 5000 dollárt kérnek. A Model Y leleplezése után egyébként 5%-ot esett a Tesla részvényárfolyama, mert a befektetők szerint nem elég karakteres az új modell, ami a 3-as eladásait fogja kannibalizálni, és még sokat kell várni arra, hogy megjelenjen a piacon.