Egy évvel ezelőtt mutatkozott be a Subaru Viziv nevű tanulmánya, és azóta is folyamatosan dolgoztak az autón a mérnökök, aminek az itt látható Viziv-2 lett az eredménye. A karosszéria egy lépéssel közelebb került a sorozatgyártásban is megvalósítható állapothoz – azért pár évet még kell majd várnunk arra, hogy megvásárolható legyen – és a technikát is pontosították.

A motorháztető alatt egy új fejlesztésű, 1,6 literes lökettérfogatú boxer dízel dolgozik, amin kívül még egy elektromotor is behajt abban a CVT-váltóba, ami ezek teljesítményét az első kerekek felé közvetíti. A hátsó tengelyen mindkét keréknek van egy külön-külön elektromotorja, amelyek segítségével a virtuális összkerékhajtást megvalósítják.

Az energiát egy lítium-ion akkumulátor biztosítja, amely kis sebességű haladásnál (városi használat) szolgáltat energiát, a belső égésű motor országúti tempónál jön a képbe. A telepet konnektorról, a belső égésű motorról vagy fékezéskor lehet tölteni. Számokat nem árultak el a hajtással kapcsolatban, így se az egyes motorok teljesítményét, se a rendszerteljesítményt nem tudjuk, ahogy az akkumulátor kapacitása sem ismert. Annyit azonban elmondtak, hogy a Hybrid SI-Drive vezérlőegység Eco-funkciója immár nem csak reagálni tud az autó viselkedésére, de figyeli a forgalmat az EyeSight kamera segítségével, és a forgalomhoz alkalmazkodva tudja javítani a fogyasztást.

)

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!