Már tavaly bemutatkozott a megújult Nissan Leaf Japánban, és az Egyesült Államokban is bejelentették már a továbbfejlesztett elektromos autót, most pedig Európán a sor. Genfben debütál a Leaf, amelyet kifejezetten az európai igényeknek megfelelően módosítottak.

Ez leginkább az elektromos rendszerben jelent eltérést a többi változathoz képest, hiszen a kontinensünkön 240V-os a hálózati feszültség, és nagyobb áramerősségre készítették fel a hálózatokat. Ennek megfelelően a jövőben extraként elérhető lesz egy 6,6 kW teljesítményű fedélzeti töltő, ami (ha lehet) 32 Amperral tölt, és 4 óra alatt tölti fel teljesen a telepet – mivel sokkal olcsóbb, mint a gyorstöltő (ami akár 120 Amperral is tölt), sok helyen ilyen töltőpontokat építenek ki. A normál kivitel továbbra is 8 órán át tölt, és az általános, 10 Amperos konnektorokra készítették fel.

Fontos változás, hogy a technika optimalizálása miatt a szabványos mérési ciklus szerint 199 km-re nőtt a hatótávolság, a gyakorlatban ez már 150 km-t is jelenthet, ami mostanáig csak komoly erőfeszítések/lemondások árán volt elérhető. Újdonság, hogy az elektromos fűtés mellett egy hőszivattyú is van a szellőzésben, ami jelentősen csökkenti az elektromos-energia felhasználást.

Magyarországon is forgalmazni fogják a megújult Nissan Leaf-et. Tavasszal kezdi meg a működését az akkumulátor-gyár Angliában, és ezt követően nem sokkal indul az autó gyártása Sunderlandben. Egyszerre három felszereltség is lesz, a hazánkban májusban debütáló típus indulóárának 9 millió forint körüli összeget nevezett meg a forgalmazó, ami egész jó árnak tűnik a többi akkumulátoros-elektromos autóhoz viszonyítva. Öt év/100 000 km garanciát vállalnak az autóra és az akkumulátorra – a lítium-ion akkumulátor az öregedés során veszít a kapacitásából, ha az előre eltervezettnél nagyobb mértékű lenne a kapacitáscsökkenés, akkor garanciában cserélik majd az akkumulátort.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!