Noha a Ferrari kitart amellett, hogy a jövőben is lesznek V12-es szívómotorral szerelt autók a kínálatában, ez nem jelenti azt, hogy teljesen hátat fordítanak a downsizing trendnek, amire a legjobb példa a GTC4Lusso T, amely a Párizsi Autószalonon debütál. Ránézésre nincs eltérés a 6,2 literes, V12-es szívómotorral szerelt autóhoz képest, pedig itt egy mindössze 3,9 literes V8-as biturbó van a motorháztető alatt, ami ráadásul csak a hátsó kerekeket hajtja.
ferrari2
A maga 1740 kg-os saját tömegével pontosan 50 kg-mal könnyebb a V12-esnél az új alapváltozat, jórészt annak köszönhetően, hogy megszabadultak az első váltótól és hajtástól, és mivel ez a kocsi elejéből hiányzik, ezért 47:53 helyett 46:54 %-ra módosul a tengelyek közötti tömegeloszlás. A 610 LE/760 Nm teljesítményű V8-assal 3,5 másodperc alatt sprintel 0-100 km/h-s tempóra (egy tizeddel fürgébb ennél a V12-es), csúcssebessége 322 km/h, szemben a V12-es 335 km/h-jával. Nemcsak a menetstabilizálót, de az összkerék-kormányzást vezérlő számítógépet is átprogramozzák az új motor miatt.

ferrari3

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!