Az Európai Unió azt szeretné, ha az idősebb autók már csak 1 évre kapnának műszaki vizsgát – mindezt azért, hogy javuljon a közlekedésbiztonság. Ugyanerre alapozva az érdekvédelmi szervezetek elhibázottnak tartják a javaslatot, hiszen a halálos baleseteknek mindössze 0,5 százaléka vezethető vissza műszaki problémára.

Az Unió tervezete szerint először csak 4 éves korában kellene felülvizsgálatra vinni az autót, majd hat évesen, és azt követően miden évben. Ezt azonban felülírja, hogy a 160 000 km-t futott autót már évente kellene felülvizsgálatra vinni, azaz a sokat futó cégautókat már hamarabb elkezdenék szigorúbban ellenőrizni. Az Unió ezen felül még azt szeretné, hogy nem csak állami szervizekben, hanem az állam által ellenőrzött, magánkézben lévő műhelyekben is végezhessenek műszaki vizsgát – ez utóbbi nem lenne változás Magyarországon, hiszen jelenleg is ilyen rendszer működik.

A lépéssel egyébként a futásteljesítmény-csalásoknak is elejét akarja venni az Unió, de kérdéses, mennyire lesz ez hatásos, ha nemzeti adatbázisokat hoznak létre, amelyek között nem lesz átjárás, azaz a sokat futott külföldi autó keveset futottként kezdi meg életét mondjuk hazánkban. A törvényjavaslat szerint a piacon lévő használt autók 5-12 százalékánál manipulálták a futásteljesítményét. A törvényjavaslat vitája csak most indult, egyelőre semmi nem biztos a változtatások közül.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!