Motorolaj-hamisító gyárat kapcsoltak le Moszkvában

2016. január 8. (péntek)

A feketemunka-elleni kommandó hamisított motorolajokat gyártó üzemet kapcsolt le Moszkvában december végén.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Az orosz hatóságok eredetileg a feketén dolgozó munkások miatt mentek ki a Moszkva melletti Solnechnogorsk régióban, aztán a helyszínen azzal szembesültek, hogy ott nagy tételben motorolajokat hamisítanak. A legolcsóbb kenőanyagot az eredetire nagyon hasonlító műanyag kannákba töltötték, a matricákra pedig a ténylegesnél jobb minőséget ígérő feliratokat nyomtattak.


Shell, ExxonMobil, Total, illetve Ford, Mazda és Toyota gyári csomagolást hamisított nagy tételben, a központi gyárban három gyártósoron töltötték a motorolajat a szintén helyben gyártott műanyag kannákba, és nyomdagép is volt a matricákhoz. Havi 1 milliárd rubel, azaz 3,9 milliárd Ft forgalmat bonyolítottak, a helyszínen és több raktárban összesen 70 tonna, mintegy 80 ezer kannába kitöltött hamis motorolajat foglaltak le a hatóságok. Több mint száz, Tádzsikisztánból és Üzbegisztánból érkezett, Oroszországban engedély nélkül tartózkodó és feketén dolgozó munkás ellen is eljárás indult. A vállalkozás egyik feltételezett vezetőjét a rajtaütést követően nem sokkal a Seremetyevo repülőtéren vették őrizetbe, nagy mennyiségű készpénz volt nála és épp egy Kínába tartó gépre akart beszállni, többeket még keresnek a hatóságok.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Motorolaj-hamisító gyárat kapcsoltak le Moszkvában

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér