Az Egyesült Államokban működő NHTSA hatóságnak beadott dokumentumból derült ki, hogy a Mazda MX-5 roadster eddig 160 lóerős 2,0 literes Skyactiv motorja a 2019-es modellévtől kezdve már 26 lóerővel többet tud majd. Egy, a Mazda kanadai részlegétől származó kiszivárgott dokumentumnak hála pedig már azt is tudjuk, hogy érik el a teljesítménynövekedést. Megnövelik a szelepemelés mértékét, kisebb ellenállású lesz a kipufogórendszer, optimalizálják a szívósor kialakítását. Kisebb szoknyával bírnak az új dugattyúk, módosul az égéstérben a levegő áramlása, könnyebbek a hajtókarok, jobban kiegyensúlyozzák a főtengelyt. Az eredmény könnyebben felpörgő, magas fordulaton jobban üzemelő benzinmotor lesz. Búcsúzik az egytömegű lendkerék, amelynek a helyére kéttömegű lendkerék kerül, a váltó és a hátsó híd változatlan.