Nemrég a Toyota bejelentette, hogy a személyautóknál szakít a dízelmotorokkal, és a terepjárókban és teherautókban is csak középtávon akarja megtartani azt, 2025-től már csak benzines, hibrid és elektromos autókat akar kínálni. Ezzel pedig már nincs szüksége az Isuzuval a dízelmotorok terén kötött együttműködést megerősítő részvénycsomagra sem, az 5,89%-os tulajdonrészt tizenkét évvel ezelőtt vásárolta meg a Toyota azt követően, hogy megállapodást kötöttek egy 1,6 literes dízelmotor kifejlesztéséről – amelyet aztán a piaci környezet változása miatt nem készítettek el. Az Isuzu számára fontos lenne egy új szakmai partner, amelynek segítségével a dízel-specialista cég piacot tudna találni termékeinek. A Toyota előtt 35 évig a General Motors volt a részvényese, jelenleg pedig a Mazdával van együttműködési szerződése pickup fejlesztésére. A Toyotával folytatják a közös munkát a haszonjárművekbe szánt dízelek terén, ahhoz hasonlóan, hogy az Isuzu még mindig jó kapcsolatot ápol a General Motorsszal, a D-Max és a Chevrolet Colorado pickupok egymás testvérmodelljei.