A japán Rimono nevű villanyautót megalkotó csapat szerint ez a megoldás a zsúfolt nagyvárosok közlekedési problémáira. Ezt leginkább azzal próbálják elérni, hogy mindössze 2,2 méter hosszú és 1 méter széles a karosszéria, szóval sokkal kevesebb helyet foglal el az úton, mint akár egy Smart – és attól eltérően ez 1+2 személyes. Középen ül a vezető, mellette-mögötte meg két ember.

Az a Kota Nezu volt a főmérnök, aki nemrég a Toyotánál megalkotta a Setsuna nevű, fa karosszériás tanulmányt, ahhoz hasonlóan itt is egy vázra építik fel a karosszériát. Jelen esetben olyan műanyagvászonból, amelyet például teherautóponyvákhoz is használnak; könnyen és olcsón cserélhető, javítására is megvan a technológia. Ráadásul nagyon könnyű is, mopedautóról van szó, de így is elképesztően alacsony a 200 kg-os saját tömeg.

Ezek után nem csoda, hogy elég egy 6,8 lóerős villanymotor a mozgatáshoz, amivel könnyedén eléri a 45 km/h-s csúcssebességét a Rimono, a 4 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorral mintegy 50 km az elérhető hatótávolság. A belső tér minimalista, motorkerékpárszerű kormánnyal lehet irányítani a járművet, a műszereket pedig az e fölé helyezett okostelefon helyettesíti. Annyi változás lesz a most bemutatott prototípushoz képest a 2017 közepétől megvásárolható Rimono szériaváltozatán, hogy könnyen cserélhető akkumulátor-csomagot kap, így nem kell mindig végigvárnia a tulajdonosnak a töltést – a szállítást kihúzható fogantyú és kerekek segítik.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!