Idestova 44 éve az Egyesült Államok legnagyobb darabszámban eladott típusa a F-150-es pickup, és a Ford az elektromos átállás során is szeretné megőrizni ezt a pozíciót. A Most bemutatott, egykor a sportmodell által használt Lightning, azaz villámlás nevet felelevenítő akkumulátoros-elektromos változat lényegében egy teljesen külön modell, alig van köze a belső égésű motorral szerelt változatokkal.

Első körben csak egyféle karosszériával – egyébként a legnépszerűbb választás –, dupla fülkével és 5,5 láb hosszú platóval készül a Ford F-150 Lightning, ami elöl-hátul LED-csíkkal összekötött világítást kap. Teljesen új fejlesztésű az alváz, amelynél elöl és hátul egyaránt független felfüggesztést használnak, alapáron kapja a két villanymotort és az összkerékhajtást ez a változat; ez az első eset a típus története során, hogy megszabadultak a hátsó merevtengelytől. Acéllemezek védik a telepet és a motorokat a külső behatásoktól, a folyadékhűtő-rendszer különösen nagy kapacitású, sivatagi körülmények között is tartósan képes nagy töltőáram (vontatásnál hosszú lejtőn haladás) felvételére.

Az akkumulátor kapacitását nem árulták el, csak azt, hogy az alapmodell 370 km-es, a nagy hatótávolságú változat 483 km-es hatótávolsággal rendelkezik. A kisebbhez 426, a nagyobbhoz 563 lóerős rendszerteljesítmény tartozik, a maximális nyomaték mindkét esetben 1051 Nm. Kifejezetten a Ford F-150 Lightning típushoz fejlesztettek wallbox-töltőket, amelyeket úgy lehet az ingatlan elektromos hálózatába illeszteni, hogy az autó akkumulátora képes biztosítani az elektromos fogyasztók ellátását – nem feltétlenül természeti katasztrófára kell gondolni, hanem arra, hogy az olcsóbb éjszakai árammal üzemelhet a ház elektromos rendszere nappal is. Egyébként az elektromos kéziszerszámok működtetése az elsődleges feladata a platón és az első csomagtérben elhelyezett konnektoroknak.

Ahhoz, hogy a kocsi orrában kialakított 400 literes raktérhez könnyű legyen a hozzáférés, a hűtőrács is felnyílik. Vízálló a kialakítás (a négy dugalj és két USB-csatlakozó is), a legmélyebb ponton leeresztőnyílást is elhelyeztek. Mintegy 200 kg-mal terhelhető a Ford F-150 Lightning első tengelye, ennek ellenőrzését megkönnyíti a beépített mérleg-funkció; utóbbi elsődleges feladata, hogy az elektronika a tömeg ismeretében pontosabban tudja számolni a hatótávolságot. A műszerfal meghatározó eleme a Sync 4A fejegységhez tartozó hatalmas méretű, élére állított érintőképernyő, amely alapesetben 12 colos képátlójú – a belső égésű motorral szerelt változatokban ez a maximum –, és magasabb felszereltségeknél 15,5 colosra cserélik; a Mustang Mach-E-ből érkezik ez a kijelző.

A legolcsóbb Ford F-150 Lightning alapára 39 974 dollár, de ez alapvetően flottavásárlóknak szánt kivitel – kellően kitartó magánszemélyek is hozzájuthatnak egyhez –, egyébként az XLT felszereltség (52 974 dollár) az alap, a minden extrával felszerelt csúcsmodell 90 ezer dollárba kerül. Utóbbi már 2-es szintű önvezető képességet is tartalmaz, amivel Észak-Amerika 160 ezer km-nyi gyorsforgalmi útján képes magát vezetni az autó.