Dél-Amerikában túl jó autó (értsd drága) lenne az európai Év Autójának is megválasztott Peugeot 308-as, ezért noha azt forgalmazzák (az európai gyártás és az egyedüliként választható, 165 lóerős benzines turbómotor miatt) az meglehetősen drága és ritka autó. Az eladások derékhadát a szintén 308-as néven futó (lépcsős hátú karosszériával 408 a név), előző generációs autó adja, amelyet most az 508-ashoz igazodó megjelenésű orral láttak el.

Az alapmotor a 122 lóerős 1,6-os szívó négyhengeres, és választható még 2,0 literes, 151 lóerős szívómotor is – mindkét erőforrás természetesen benzinnel és alkohollal egyaránt üzemel. Bejelentették, de még nem kezdték meg a forgalmazását az 1,6 literes, 173 lóerős turbómotornak, ami szintén vegyes üzemű. Az összes motorhoz alapáron 5 fokozatú, kézi kapcsolású váltót adnak, a turbómotorhoz majd a legújabb, 6 fokozatú automatikus váltó is kérhető lesz.

Mivel a lépcsős hátú 408-as konzervatívabb vásárlóközönségnek készül, annál a hűtőrács és a lökhárítók kialakítása nem sportosan fekete, mint az ötajtósnál, hanem krómtól bőven csillogó, ráadásul az 1,6-os alapmotor kivételével itt alapáron adják az automatikus váltót is. Noha szemmel láthatólag még éveken át gyártásban akarják tartani az előző generációs 308-ast, a hírek szerint jövőre az utód 308-ast is helyben készítik majd.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!