Amíg Európában rendszeresen dobja piacra az egyre újabb fejlesztésű Transit kisteherautókat a Ford – idő közben külön almárkává bővült a választék –, Kínában épp most újul meg a harminc évvel ezelőtt, azaz 1986-ban piacra dobott generáció, amely ezt követően még vagy tíz évig biztos kapható lesz. Arról az autóról van szó, amelyet 1986-2000 között kínáltak mifelénk, és amelynek sorozatgyártása 2006-ban indult újra hat év szünet után Kínában, ahol a Ford megrendelésére készítette a típust a JMC gyár.
transit2
Most a Ford hivatalosan is bejelentette, hogy a legújabb Transit Custom érkezése miatt leállnak a Classic néven forgalmazott változattal, de ez nem jelenti azt, hogy búcsúzik. A JMC saját márkaneve alatt forgalmazza tovább a haszonjárművet Teshun néven. Alaposan átalakítják az orr megjelenését, amely miatt nagyon toldozott a jármű megjelenése – a nyolcvanas évek közepén kanyarított sárvédő nagyon nem illik a legújabb elvek szerint megformált műanyag orrhoz. LED-es menetfény van a szögletes fényszóróban, a hűtőrács mérete hatalmas lett – nem mintha szükség lenne rá. Amíg a Transit orrát és a hátsó lámpákat lecserélték, a technikához nem nyúltak, tehát továbbra is 2,8 literes dízel vagy 2,4 literes benzines (108, 125 vagy 136 LE) motorral és ötfokozatú, kézi kapcsolású váltóval készül ez a generáció. Az új Transit Custom teljesítményben egy szinttel feljebb van (2,4 literes turbódízel 125 LE, 2,0 literes benzines turbó 204 lóerővel, utóbbihoz automatikus váltó is választható), és árban is.

transit3

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!