Mit csinál az ember, ha nincs pénze veterán Transporter T1-esre? Épít magának

2016. március 18. (péntek)

Egy thaiföldi rajongó akart magának egy VW T1-es Transportert, de nem volt pénze egy eredetire, úgyhogy épített magának egyet.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Ázsiában milliószámra futnak az utakon az olyan apró kisbuszok, amelyek Európában a kilencvenes években élték a virágkorukat, de például az olasz Piaggio jóvoltából mind a mai napig megvásárolhatóak.


Rengeteg márkanéven kínálták őket, közös vonásuk az első tengely fölötti vezetőülés, és a kis lökettérfogatú háromhengeres benzinmotor, amelynek elhelyezése változó; a vezetőfülke alatt, vagy épp a jármű hátuljában is lehet. Jelen esetben egy Daihatsu Hijet volt a kiindulási alap, amely taxiként kiszolgálta már gazdáját, és noha még működőképes volt, a korrózió miatt úgy döntött a gazdája, hogy leselejtezi.

Itt jön a képbe hősünk, aki kevés pénzzel, de annál nagyobb ambíciókkal és kézügyességgel rendelkezik. Úgy döntött, megépíti az álmát, a platós Volkswagen T1-est a japán kisteherautó alapján – Thaiföldön különösen ritka az első generációs VW Transporter, szóval nem csak a jelentős rajongói bázis miatt drága a kocsi.

Első körben az volt a terv, hogy a japán autó fülkéjének az orrát szabja csak át, gyorsan el is készült az új, jellegzetes V formájú domborítással rendelkező orrlemezzel, de a kész alkotást szemlélve kiderült: nem stimmelnek az arányok. Márpedig mi értelme egy olyan egyedi autónak, ami nem szép, úgyhogy teljesen új utasfülke építése következett – az elengedhetetlen, nyitható szélvédővel együtt. Ez után már gyerekjáték volt a fülke vonalához tökéletesen passzoló, az eredetihez is hasonlító plató megépítése. Az egészet a kétszínű fényezés koronázza meg.

A végeredmény egy, az eredetinél kisebb, úgy kétharmad méretű Volkswagen Transporter T1-es pickup lett, amely alatt a Daihatsu alváza és technikája dolgozik az építő legnagyobb megelégedésére.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Mit csinál az ember, ha nincs pénze veterán Transporter T1-esre? Épít magának

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/14-15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt:Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi HP, BMW 225xe Active Tourer, Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi 120, Nissan Navara dCi 190, BMW C 650 Sport, Can-Am Spyder F3-S
  • Vezettük: Volkswagen Up!, Opel Zafira, Volvo S90 és V90
  • Extra: Ladák nagy találkozása
  • Tanácsadó: Gumicsövek cseréje, Futóműjavítás
  • Használt: BMW 330Ci (E46) kabrió
Autómotor Piactér