Végre szabad kezet kapott a Škoda, és igazi kompakt autót készíthetett – annyi megkötéssel, hogy az MQB A0 alapot használja. Ez előrelépés az eddigihez képest, és mivel eddig se hiányzott senkinek se az összkerékhajtás, ezután se fog. Szegről-végről felismerhető maradt a Rapid Spaceback, de sokkal több a karaktervonal, és nagy betűkkel kiírják a márkanevet a csomagtérfedélre. A mélyre húzott hátsó szélvédő az üvegtetővel együtt jár az Emotion csomagban, egyébként esztergált felületű, 18 colos felnik is fokozhatják a látványt.

Az ötajtós karosszéria hossza 4362 mm, szélessége 1793 mm és 1471 mm magas, a tengelytávolság 2649 mm; a tengelytáv és a szélesség is alig két centivel marad el az Octaviától, úgyhogy igaz lehet a gyár állítása, miszerint azzal azonos méretű az utastér. A 467 literes csomagtér a kategória legnagyobbja (persze csak akkor, ha nem számoljuk bele a kategóriába a gyár által szintén ide sorolt Octaviát…), a támladöntés után 1410 literes a raktér, de nem lesz sík a padló.

Azon kívül, amit már előre elárultak a műszerfalról, annyi az újdonság még, hogy a 6,5-9,2 colos képátlójú érintőképernyős fejegységek az itt debütáló harmadik generációs egységek, amelyet ezt követően kerül be a VW, Audi, Bentley stb. típusokba. Beépített eSIM kártya és 4G internetkapcsolat biztosít új funkciókat, például hardveres navigációnál élő forgalmi helyzet-kijelzést, Škoda Connect alkalmazásból vezérelhető ajtózárakat, satöbbi.

A motorkínálat háromtagú, a hangsúly az immár a Fabiában is használt 1,0 literes turbómotoron van. Az alapkivitelben 95 lóerő (175 Nm) a teljesítménye, de kérhető 115 lóerővel (200 Nm) is, a 2019 második felében érkező földgáz-üzemű változat 90 lóerős (145 Nm). Sportos vezetőknek lehet érdekes az 1,5 literes, 150 lóerős (250) turbómotor, amely részterhelésen hengerlekapcsolással spórol, hosszú távon utazóknak az 1,6-os dízelt ajánlják 115 lóerővel (250 Nm).

Az alapkivitelben ötfokozatú, kézi kapcsolású a váltó, egyébként már hatos jár (a CNG-üzemű változathoz is), 115 lóerőtől választható felár ellenében a hétfokozatú, duplakuplungos váltó, szintén fizetni kell az elektronikus vezérlésű lengéscsillapításért, ami rögtön 15 mm-rel alacsonyabb hasmagasságot is hoz. A biztonsági eszközök listája alaphelyzetben hét légzsákot tartalmaz, a hátsó oldallégzsákokért fizetni kell, a vezetőtámogató segédek között távolságtartó tempomat, holttérfigyelő is elérhető, a sávelhagyás-figyelőt és a gyalogosfelismerős koccanásgátlót alapáron adják.