Nem véletlen, hogy Kínában tartotta a világpremierjét az új Mercedes-Maybach S-osztálynak a gyár, hiszen arrafelé nagy keletje van a sofőrös limuzinoknak, és a helyi szabályozás ugyan megdrágítja a nagy méretű benzinmotorok használatát, de azért szívesen fizetnek be például a V12-es biturbóra is az ügyfelek, ami az új autónál 680-as jelzéssel, változatlan, 612 lóerős teljesítménnyel (900 Nm) kerül a motortérbe. Európában ez a blokk nem lesz választható, mifelénk az egyébként középső, 580-as jelzésű lágyhibirid V8-as biturbó (503 LE/700 Nm) lesz a csúcs, a belépőszintet a 3,0 literes soros hathengerest használó plug-in hibrid hajtás jelenti majd (amit egyébként érdektelenség miatt nem visznek majd azokra a piacokra, ahol a V12-es megmarad…). A hírek szerint egyébként egy-két éven belül akkumulátoros-elektromos hajtással is választható lesz majd a limuzin.

Az almárkára jellemző kétszínű fényezésnél is van újdonság, amíg az egyszínű autók a nagyszériában hagyományos módon készülnek, a kétszínűeket kézzel fényezik, az egész eljárás a többszöri szárítási folyamattal együtt egy hétig tart; a felárat nem árulták el, de ha kérdezni kell amúgy se engedheti meg magának az ember…

Alapfelszerelésként kapja az autó Chauffeur csomagot és a gyár által Executive üléseknek nevezett két hátsó fotelt, ugyanis a Mercedes-Benz meg van győződve arról, hogy a tulajdonos ott fog majd utazni. A hátsó üléseknél az ülőlapot, a háttámlát is lehet állítani, gombnyomásra lábtámasz is előbukkan, a masszázsfunkció pedig a korábbinál nagyobb felületen aktív, értsd több izmot mozgat meg a nagy tespedés közepette. A hétköznapi S-osztályhoz képest több fát használnak a belső térben, rózsaarany-cérnával készül a díszvarrás (természetesen más szín is választható), és a 30 hangszórós hifi aktív zajkioltása is az eddigi legjobb, amit szériaautóban megvalósítottak. Csak itt érhető el a Maybach megrendelésére készített No.12 névre hallgató, babérillatot megidéző egyedi illatosítópatron.

Annyira a kényelemről szól minden, hogy az egyébként a márka kupéiban alkalmazott biztonsági öv-előrenyújtó funkció is megvan a Maybach limuzinban – itt azonban nem automatikusan, ajtócsukást követően történik ez, hanem kamera figyeli az utas mozgását, és akkor nyújtja előre az övet a villanymotor, ha oda nyúl az ember. Az MBUX digitális segéd gesztusvezérlése kiterjed olyan dolgokra is, mint a hátsó árnyékolók mozgatása (a szóbeli parancson felül, természetesen), a fizikai kapcsolók csak az ablaküvegeknek parancsolnak, de például a belső tér világítása is azokra a területekre koncentrálódik, ahová az utasok nyúlnak. A hátsó ajtó elektromos mozgatása nem a sofőr dolgát hivatott megkönnyíteni, hanem alapvetően csak segít a hátsó utasnak akár az erősen oldalra dőlő autó ajtaját „felfelé” nyitni a villanymotor, nem kell félni a visszacsapódástól.

Az új Mercedes-Maybach S-osztály számára készítettek egy dedikált Maybach üzemmódot is, ilyenkor az alapfelszerelésként adott légrugózás még kényelmesebb haladást tesz lehetővé, a gázpedál érzékenysége csökken, a váltó 2-es fokozatból indul és finomabban kapcsol. A sofőr dolgát nagyban megkönnyítő – 5,5 méteres karosszériáról és 3396 mm-es tengelytávolságról beszélünk – hátsókerék-kormányzás itt is elérhető, akár a nagyobb, akár 10 fokos kerékelfordulást is lehetővé tevő rendszer.