A Subaru Global Platform nevű építőkészletet használja a legújabb Outback, a merevebb karosszéria jobb passzív biztonságot, csendesebb utasteret ígér, és nem utolsósorban a legújabb fejlesztésű vezetőtámogató rendszerek is elérhetőek. Ahogy a testvérmodell lépcsős hátú Legacynál, itt is 11,6 colos képátlójú, élére állított érintőképernyő lett a középkonzol.

Az alapmotor a 2,5 literes, négyhengeres szívómotor 182 lóerővel, a feláras erőforrás a 2,4 literes négyhengeres turbó 260 lóerővel, a váltó minden esetben fokozatmentes automata, és az összkerékhajtás is ott van a fedélzeten. A szabványos fogyasztással számolva az alapmodell 960 km-t meghaladó hatótávolsággal rendelkezik, a turbónál az 1600 kg-os vontatási képességet emelik ki.

Alapfelszerelés a fáradtságfigyelő, amely a vezetőt figyelő, infrakamerával dolgozik és arcfelismerő szoftver segítségével figyeli az életfunkciókat, és hogy tényleg az útra néz-e a vezető. Az orrkamera 180°-os képet tud megjeleníteni a központi kijelzőn, amelynek segítségével szűk helyről is biztonsággal lehet előrefelé kihajtani – természetesen fékezős hátsó keresztirányú forgalomfigyelő is van a Subaru Outbackhez.