Mindössze 2145 darab első generációs M5-öst épített javarészt kézi munkával az M GmbH, utóbbi egyfelől olyan extrákat is elérhetővé tett, ami a gyártósoron készülő 5-ös sorozatnál nem volt lehetséges – teljes, a műszerfalat és a csomagtér oldalfalát is magába foglaló bőr kárpitozás 6500 márkáért -, de azt is jelentette, hogy az alapár 81 000 márka volt, és ezért a pénzért még légkondicionálót se kapott a kedves ügyfél.

Ez volt az első német überszedán, és hiába akarnának ilyet venni manapság a gyűjtők, nem igazán találnak. Ez indokolja a magabiztos vételárat a most eladásra kínált példánynál, amelyet az első tulajdonostól lehet átvenni, és áprilistól, amikor betölti a 30 évet, már veterán rendszámmal lehet használni – nem is kérdéses, hogy megfelel a szigorú elvárásoknak. Egyedüli utólagos átalakításként a maga korában csúcsminőségűnek számító Blaupunkt-Paris RCR 41-es rádió került bele, egyébként az eddig lefutott 129 500 km alatt minden törődést megkapott – márkaszervizben.

Az alapfelszereltségen felül mindössze 7 extrát kért a megrendelő, a Diamantschwarzmetallic (0181) fényezést, kockás szövetkárpitot (0186), elektromos tolótetőt (S401), első-hátsó elektromos ablakemelőt (S411), légkondicionálót (S530), nagy tudású fedélzeti számítógépet (S551) és BMW Professional RDS rádiót (S667) – ez utóbbitól aztán később megszabadult. Eredeti német autóról van szó, amelyhez nem kértek katalizátort, ezért a második tulajdonos a 24 szelepes, 3,5 literes, soros hathengeres teljes teljesítményének, 286 lóerőnek örülhet majd; a katalizátoros változat (az USA-ban széria volt) már csak 260 lóerős. Az ötfokozatú, kézi kapcsolású váltóval szerelt limuzin még ma is sportosan mozog, a gyári adatok szerint 6,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás tempóra, és 245 km/h a csúcssebessége.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Hozzászólások