Manapság hatalmas erőfeszítéssel készíti a Porsche azokat a sportkocsikat, amelyeket mindenféle kényelmi felszereléssel tesz hétköznapi szinten is használható alkotássá. Majd ugyanolyan nagy erőfeszítéssel készíti el azok könnyített, fapadosabb változatait, amivel az igazi rajongók kedvében próbál járni. De mi lenne, ha eleve kihagyná a felesleges dolgokat?

Valami hasonló járt Tom Harezlak fejében, amikor a kaliforniai Art Center College of Design-ban elvégzett tanulmányai végén diplomamunkáján dolgozott. Szerinte a hatvanas évek volt az aranykor a Porsche márkánál, már túlléptek a Bogár technikán, de még nem kezdtek el meghízni az autók. Különösen a 903-as típus, egy versenyautó nyerte meg a tetszését, és ezt próbálta meg átültetni a jelenbe.

Régen is úgy dolgoztak a mérnökök, hogy a lehető legkevesebb elemből állították össze a versenyautó karosszériáját, ez egyfelől tömeget takarít meg, másfelől egy esetleges karambolos sérülés helyreállítását is megkönnyíti, hiszen kevesebb munkával lehet helyreállítani a megjelenést. Amíg régen a csőből szerkesztett térváz volt az alap, az új sportkocsiknak természetesen karbon alvázat képzel az alkotó, megfejelve azzal, hogy a hathengeres boxermotor itt a vázszerkezet része, azaz teherviselő elem.

KERS-hibrid rendszert is álmodott a fedélzetre Tom Harezlak, egy igazán különleges megoldással kiegészítve. Nem csak menet közben képes áramot termelni az autó, a karosszéria formáját úgy alakította ki, hogy az esővíz két csatornán keresztül távozik, amelyekben mikro-turbinák termelnek áramot, ahogy a víz átáramlik rajtuk. A tető hiánya ellenére kifejezetten a ridegtartásra van kitalálva a kocsi, amelyet bűn garázsba vinni – vagy legalábbis ilyenkor elszalasztja az ingyen energia lehetőségét a tulajdonos. Persze nem árt jó meleg motoros ruházatban vezetni a kocsit…

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!