Az új Vesta típusát rögtön kombi karosszériával és szabadidő-autós körítéssel előlegezte meg a Lada, de a sorozatgyártást az egyszerű lépcsős hátú változattal kezdték meg. Jövőre érkezik majd a kombi, és nem sokkal később annak Cross elnevezésű, szabadidő-autós körítésű változata.

Az idei Moszkvai Autószalonon ugyanezt a megjelenési csomagot egy lépcsős hátú karosszériára alkalmazták egy tanulmány erejéig, mégpedig azért, mert ez minimális munkát igényelt. A fekete alsó védőszoknya, a kicsit nagyobb hasmagasságot eredményező rugók nem igényelnek módosítást a lépcsős hátú karosszéria miatt, szóval könnyen lehet, hogy a sorozatgyártásig is eljut majd ez a változat – de csak akkor, ha tényleg pénzt lehet vele keresni.

Mivel a Vesta modellsorozat csúcsváltozatát jelenti a Cross, a motorterében a legnagyobb választható, a Lada saját fejlesztésű 1,8 literes, 122 lóerős benzinmotorja dolgozik. Összkerékhajtás nem lesz választható, legfeljebb az 5 fokozatú kézi kapcsolású helyett lehet majd robotizált egységet kérni.

Első körben ugyanezt a hajtást kapja az XRay Cross is, amelyhez ugyan elméletileg fejlesztik az összkerékhajtást, de nincs hír arról, mikorra lesznek azzal készen. Szóval csak a külső (fekete védőszoknya, nagyobb hasmagasság, más felni) és belső átalakítást (narancs színű szövetbetétek és díszvarrás) kapja meg a 2018-tól megvásárolható Lada XRay Cross.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!