Minden autómárka azért küzd, hogy magas legyen a márkahű vásárlók aránya, növekedést meg úgy akarnak elérni, hogy a konkurenciától szereznek vásárlókat. A Polk közvélemény-kutató az Auto Trader megbízásából azt vizsgálta, miért hűségesek, illetve miért nem azok az autóvásárlók.

Az Egyesült Államokban 2011 szeptembere és novembere között az Acura, Audi, BMW, Cadillac, Lexus és Mercedes vásárlói közül 1485-öt kérdeztek meg.

Márkahűség

1. Tetszik a márka 44% 2. Minőség/megbízhatóság 33 % 3. Vezetési élmény 24 % 4. Ár/finanszírozás 16 % 5. Dizájn 16 %

A leginkább a Cadillac vásárlók szeretik a márkájukat, a BMW tulajdonosok a vezetési élményt helyezik az élre, az Acura és Mercedes vásárlók a minőséget értékelik, az Audinál a dizájn a nyerő. A Lexus vásárlóknál nem sikerült egyértelműen kiemelkedő tulajdonságot találni.

Márkaelhagyás

1. Ár/finanszírozás 24 % 2. Méret/karosszériatípus 20 % 3. Tetszik a márka 17 % 4. Ideje váltani 14 % 5. Vezetési élmény 13 % 5. Dizájn 13 %

Az is látszik, hogy nem sokat gondolkodnak a vásárlók, ha egy kedvezőbb ajánlatot kapnak a konkurenciától.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!