Továbbra is külön Honda Accord készült Észak-Amerika és Európa számára, tehát a képeken látható autót mi nem kapjuk meg. Hivatalosan, szürke import útján azért eljuthat hozzánk, már csak azért is, mert hibrid változat is készül belőle, amelynél a regadó se olyan vészes.

A modellváltásról egyelőre csak szavakban közölt részleteket a japán gyártó, e szerint a nyolcadik generáció kisebb külső méretek mellett kínál tágasabb utasteret mind a limuzin, mind a kupé változat. Jelentősen csökkentették a tömeget, és hát csak nehezen lehet a levegőnél könnyebb dologgal megtölteni egy autó belsejét. A Honda saját állítása szerint az eddigi legdinamikusabb, legjobban megformált Accord karosszériát látjuk a képeken. A generációváltás alkalmából végre az Észak-Amerikai vásárlók is megkapják a pre-crash rendszert, sávtartó segéd helyett azonban sávelhagyást figyelőt kapnak csak, lesz holttérfigyelő és tolatókamera is – mindez szériában.

Három erőforrással lehet majd megvásárolni a 2013-as Honda Accordot, az alapmotor egy új fejlesztésű, közvetlen benzinbefecskendezéses 2,4 literes négyhengeres 181 lóerő teljesítménnyel, hatfokozatú kézi kapcsolású és fokozatmentes automatikus váltó közül lehet majd választani. A csúcsmodellekbe egy továbbfejlesztett, 3,5 literes V6-os kerül, ennek teljesítménye nem ismert, de hatfokozatú kézi- agy automatikus váltóval párosítják majd.

Európai vásárlóknak is érdekes lehet majd az új fejlesztésű, konnektorról tölthető, azaz plug-in benzin-elektromos hibrid hajtás. Ennél egy 2,0 literes benzinmotort kombinálnak egy 163 lóerő csúcsteljesítményű elektromotorral, és a Honda szokásához híven fokozatmentes automatikus váltót használ a Hybrid, a rendszerteljesítmény 240 lóerő. A lítium-ion akkumulátor kapacitása 6 kWh, ennek segítségével 16-24 km-es távolságot tud megtenni az autó helyi károsanyag-kibocsájtás nélkül, elektromos módban 100 km/óra a csúcssebesség. Európai, 240 V-os hálózatról 1,5 óra alatt teljesen fel lehet tölteni az akkumulátort.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Hozzászólások