Mi az, ami kétszer olyan jó, mint egy V8-as Cadillac Eldorado? Egy V16-os!

2015. december 31. (csütörtök)

Elöl 275, hátul 300 lóerő hajt a Mosler TwinStar esetén, amely egyszerű Cadillac Eldorado-ként kezdte meg az életét 1999-ben.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Warren Mosler manapság szuperautókat gyárt, de 1999-ben például egy középmotoros Cadillac Eldorado-t akart építeni. Annak rendje és módja szerint be is építette egy alap Eldorado (275 LE) csomagterébe egy ETC (300 LE) változat motorját és hajtásláncát, majd amikor arról volt szó, hogy ki kellene szerelni a gyári motort-váltót a kocsi orrából, meggondolta magát, és ezzel megszületett a Mosler TwinStar nevű autó.


Azért furcsák az arányok, mert megtartották a hátsó üléspadot is, azaz nem tolták teljesen az első ülésekig előre a hátra beépített erőforrást. A kocsi végénél található hátsó tengely mellett a csomagtérfedélbe vágott szellőzőnyílások árulkodnak arról, hogy itt most nem egy hétköznapi Cadillac Eldorado halad előttünk, hanem egy kétmotoros, V16-os.

A legmeglepőbb a Twinstarral kapcsolatban mégis az, hogy az elöl lévő 275 lóerős, és a hátsó 300 lóerős motort nem igazán hangolják össze azon kívül, hogy a gázpedált és az előválasztókart szinkronizálták; hátul rövidebb a végáttétel, magasabb a leszabályozási fordulatszám. Azonban a finoman kapcsoló 4 fokozatú automatikus váltóknak köszönhetően a sofőr nem igazán érzi, hogy melyik motor épp melyik fokozatban van – csak a két, eltérő értéket mutató fordulatszámmérő árulkodik. A megduplázott motorral a 0-96 km/h-s sprint 6,8 másodpercről 4,6 másodpercre javul, a saját tömeg viszont 2,2 tonnára nő, a fordulókör pedig még USA-léptékben is óriási a nagy tengelytávolság miatt.

Az első V8-ast egyébként hagyományos módon, gyújtáskulccsal kell beindítani, a hátsót ezt követően a középkonzolon elhelyezett kapcsolóval lehet életre kelteni. A Mosler műhely mindössze 5 darab TwinStar-t épített, a 9,13 literes, 575 lóerős kupé egyik példányát kínálják most eladásra, internetes árverésen vagy apróhirdetés (39 900 dollár) útján. Ezért a pénzért viszont egy olyan autót kap az ember, amellyel a kíváncsiskodók „mennyit fogyaszt?” kérdésére kérdéssel tud válaszolni, azaz „melyik motorral?” - a Car&Driver újság tapasztalatai szerint alaphangon 23 literrel kell számolni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Mi az, ami kétszer olyan jó, mint egy V8-as Cadillac Eldorado? Egy V16-os!

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér