Amikor több mint 20 évvel ezelőtt megjelent az Audi A8-as, az alumínium karosszériája volt a nagy újdonság. A következő generációváltásnál már nagyszilárdságú acél, magnézium és karbon is kerül az Audi Space Frame elnevezésű térvázba.

51 kg-mal, 231-ről 282 kg-ra emelkedik a csupasz karosszéria tömege, ami a mérnökök elmondása szerint annak tudható be, hogy szigorúbb törésteszt-vizsgálatoknak kell megfelelni. Nem arról van szó, hogy eddig nem a maximális védelmet élvezték az utasok, de a következő generációnál már lesz hálózatról tölthető hibrid hajtás, amelynek nagy méretű lítium-ion akkumulátorának is megfelelő védelmet kell biztosítani. Utóbbiból következően 48 V-os elektromos rendszer is lesz majd a fedélzeten.

A tömegnövekedéssel párhuzamosan a csavarodási merevség negyedével (24 %) emelkedik, a hátul utazónak pedig 28 mm-rel nagyobb lábhelye és 14 mm-rel nagyobb fejtere lesz majd. Az egész karosszéria is nagyobb lesz a jelenleginél, de nem számottevő a bővülés – állítja Dr. Bernd Miekusch, a karosszériáért felelős mérnök. A hátsó tűzfal egy, az Audi és a beszállító által kifejlesztett eljárással készül karbonból, mindössze 5 percig kell sütni a 2,6 kg tömegű elemet, ami csak 1 százalékát jelenti a teljes tömegnek, miközben a csavarodási merevség harmadáért felel.

Vékonyabbak lesznek a B oszlopok, a beszállás és a kilátás megkönnyítésére, ezt úgy tudták elérni, hogy az alumíniumon belül karbon merevítőt helyeznek el. Új lézerhegesztéses eljárást fejlesztettek, ami fele akkora hővel dolgozik és 53 százalékkal gyorsabb az eddiginél. Az új A8-ast július 11-én leplezik le a barcelonai Audi Summit-on, forgalmazása 2017 végén kezdődik.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!