Az egyedi autóépítés világában nagyon gyorsnak számít az az egy év, ami az első ötlettől kezdve az itt látható autó átadásáig telt el. Az első három hónap ötleteléssel telt, az építéssel pedig kilenc hónap alatt végzett a kijevi SpecAutoTuning műhely; a gyorsaság a rutinnak is köszönhető, hiszen 2013-ban már építettek egy hasonló autót, Toyota Mark II alapon, Mazda RX-8 utascella felhasználásával.

A mostani megrendelő azonban nem ilyen műanyagos-tuningos autót akart, hanem egy klasszikus megjelenésű, de kényelmes és erős luxusautót, ezért döntöttek úgy végül, hogy egy 2004-ben gyártott Mercedes CL 500-ast vesznek alapul. A szélvédő, az ajtók és az oldalablakok maradtak csak meg az eredeti német autóból, egyébként teljesen újjáépítették a karosszériát, megnyújtották az orrot, megkapta a domború hátsó részt.



Fontos elvárás volt a megrendelő részéről, hogy ne romoljanak a menettulajdonságok, ezért a sárvédőket és motorháztetőt műanyagból készítették 3D-s nyomtatással, a tetőt – a szélvédő peremétől a hátsó lökhárítóig – és az ajtókat alumíniumból; nem nagyon változott a saját tömeg az eredeti autóhoz képest.

Az utastérben a külsőhöz hasonlóan kék-fehér színt használták az újjáépítés során, de nem elégedtek meg egyszerű dekorálással, a műszerfalat átalakították a Pobeda stílusában, a felső részen a műszeregység nem a kormány mögött van, hanem a középső szellőző mellé helyeztek el két hatalmas átmérőjű analóg órát – a bal oldali a sebességet mutatja, a jobb oldali az időt.

Sikerült megőrizni minden kényelmi- és biztonsági berendezés működőképességét, úgyhogy sikeresnek mondható az átépítés, ráadásul a Pobeda kupé nem is olyan drága, a donor autón felül mintegy 50 ezer dollárt, azaz 14,5 millió Ft-ot kellett költeni. Ennyi pénzért pedig egy gyári új Mercedes CL-nél sokkal olcsóbban kap az ember egy sokkal különlegesebb luxusautót.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Hozzászólások